امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۰۷:۱۱ - شنبه ۲ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با تملک 69 واحد تولیدی؛
بانک ها سد معبر تولید در گیلان شدند
رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه تعداد واحدهای تولیدی در تملک بانک از ۱۱۷واحد به ۶۹ واحد کاهش یافته است، گفت: در روزهای آینده ۲۰ واحد به چرخه تولید باز می گردد. به گزارش گیلنا از رشت، ، ارسلان زارع  با بیان اینکه اتکا به مردم و مشارکت آنها، اساس جمهوری اسلامی است اظهار […]

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه تعداد واحدهای تولیدی در تملک بانک از ۱۱۷واحد به ۶۹ واحد کاهش یافته است، گفت: در روزهای آینده ۲۰ واحد به چرخه تولید باز می گردد.

به گزارش گیلنا از رشت، ، ارسلان زارع  با بیان اینکه اتکا به مردم و مشارکت آنها، اساس جمهوری اسلامی است اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۸۹۵ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی با اعتبار ۴ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان با اشاره به سهم به سزای بخش خصوصی و فعالان شرکت‌های تعاونی و مردم در اجرای پروژه‌ها، گفت: دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان پروژه توسط بخش خصوصی و مردم و تعاونی‌ها به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۷۱ طرح صنعتی با هزار و ۵۵۰ میلیارد اعتبار و اشتغالزایی هزار و ۱۲۷ نفر با مشارکت بخش خصوصی در استان به بهره برداری رسید، افزود: ۱۶۲ طرح در بخش کشاورزی با اشتغالزایی برای ۹۲۲ نفر به بهره برداری رسید.

زارع با بیان اینکه پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در استان داریم که امکان تکمیل آنها تا پایان دولت فعلی وجود دارد، بیان کرد: ۶۱ پروژه عمرانی و اقتصادی مهم در استان شناسایی شد که عمدتاً از اعتبارات ملی برخوردار هستند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مهم‌ترین پروژه راه آهن رشت به کاسپین است، گفت: این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است که ظرفیت ارزشمندی به لحاظ ترانزیت کالا برای جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند و امروز در دو قطعه ۶ و ۷ به طول ۳۵ کیلومتر در حال اجرا است.

صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از استان گیلان

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود پروژه مذکور در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد، تصریح کرد: بیش از هزار میلیارد ریال هم برای این پروژه هزینه خواهد شد.

زارع ادامه داد: پروژه تصفیه خانه بزرگ رشت، تعریض چند محور در شهرستان‌های استان، کتابخانه مرکزی رشت، چند پروژه فرهنگی و ورزشی از جمله پروژه‌هایی هستند که در ماه‌های آتی به بهره برداری می‌رسند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تا پایان خرداد، پروژه راه آهن رشت به کاسپین تکمیل می‌شود، اضافه کرد: این پروژه تا بندرانزلی و بندر آستارا ادامه می‌یابد و قرارگاه خاتم در آنجا مشغول به کار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: همجواری با دریای خزر و ارتباط با جمعیت قابل توجهی در بازار شمال و تقویت ظرفیت‌ها از جمله راه آهن و احداث پست اسکله‌ها در بنادر استان و ایجاد امکان کشتی‌های رو رو می‌تواند ظرفیت مبادلات تجاری را افزایش دهد.

زارع با اشاره به ۵۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در سال گذشته اظهار داشت: امسال با وجود محدودیت‌های کرونایی هدفگذاری را روی ۶۰۰ میلیون دلار قرار دادیم و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعداد واحدهای راکد استان از ۷۳۹ واحد به ۴۲۰ واحد رسیده است، افزود: ۴۲۰ واحد از سال گذشته تاکنون به چرخه تولید بازگشته و تعداد ۱۱۷ واحد تملیک شده بانک‌ها به ۶۹ عدد رسیده است و ۲۰ واحد دیگر نیز تا چند روز آینده به چرخه تولید برمی‌گردد.

اجرای طرح زراعت چوب در ۶۵۰۰ هکتار از اراضی ملی

وی به استقرار میز دبیرخانه اوراسیا در گیلان اشاره و با بیان اینکه ۴۰ هزار فرم صادر شده توسط اتاق بازرگانی متعلق به بازرگانان استان است، بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات این دبیرخانه تسهیل مراودات و شناسایی قوانین مخل ارتباطات است و اگر این دبیرخانه در گیلان مستقر نمی‌شد نمی‌توانستیم میزان صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم.

زارع حفاظت از محیط زیست را عامل رسیدن به توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: گیلان دارای محیط زیست بی نظیری بوده که به سبب کم توجهی‌ها آسیب‌های جدی دیده و مهمترین چالش در استان مربوط به محیط زیست است و برای احیای تالاب انزلی و ساماندهی گوهررود و زرجوب و جلوگیری از قاچاق چوب طرح‌هایی را اجرایی کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه استان قطب تولید ام دی اف و صنایع سلولوزی است، گفت: اگر نتوانیم مواد اولیه این صنعت یعنی چوب را تأمین کنیم باید شاهد تخریب جنگل باشیم از این رو ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح زراعت چوب شناسایی شده که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکنون واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان دومین استان درگیر کرونا بود تصریح کرد: تمام بیماران کرونایی استان در بیمارستان پذیرش شدند و سیر نزولی کرونا نیز از ۱۰ فروردین امسال آغاز شد و تعداد بستری ما به نصف پیک اسفندماه رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۰ بیمار کرونایی بستری در گیلان داریم خاطرنشان کرد: شهرستان قرمز نداریم و امیدواریم با همیاری بیشتر مردم و پرهیز از اجتماعات بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !