امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۴۵:۳۴ - جمعه ۱۷ بهم ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پرونده مشکلات گیلان روی میز دستگاه قضا
گیلنا – رئیس قوه قضائیه با تأکید برخورد جدی با متخلفان کارخانه‌های نساجی گیلان گفت: کسانی که قطب صنعت نساجی در گیلان را به این روز کشاندند باید تعقیب کیفری شده و با آنان به دلیل به آتش کشاندن ثروت ملی برخورد کرد. به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر […]

گیلنا – رئیس قوه قضائیه با تأکید برخورد جدی با متخلفان کارخانه‌های نساجی گیلان گفت: کسانی که قطب صنعت نساجی در گیلان را به این روز کشاندند باید تعقیب کیفری شده و با آنان به دلیل به آتش کشاندن ثروت ملی برخورد کرد.

به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر خود به گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف شناسایی‌شده است، اظهار کرد: قبل از سفر بنده به‌گیلان در چند هفته گذشته ۲۹ نفر از همکاران از چند هفته قبل به استان سفر کرده  مشکلات استان را شناسایی به شکل مکتوب به اطلاع قوه قضائیه رسیده است.

وی با اشاره به شنیدن نقطه نظرات مسؤولان در جلسه شورای اداری گیلان گفت: امروز در جلسه شورای اداری مشکلات  دغدغه‌های مسؤولان به‌صورت شفاهی بیان و نقطه نظرات آنان را شنیده و با برخی از معضلات استان آشنا شدیم.

رئیس قوه قضائیه با اذعان به اینکه گیلان دارای امکانات مادی و معنوی بسیار زیادی است، تصریح کرد: این استان دارای بهترین ظرفیت و امکانات به لحاظ منابع مالی، معنوی و نیروی انسانی بوده ولی با مشکلاتی مثل تعطیلی و یا نیمه تعطیل بودن واحدهای صنعتی بزرگ مواجه است که باید این مشکلات در اسرع وقت برطرف شود.

رئیسی وضعیت کارخانه پوشش را تأسف‌بار خواند و افزود: وضعیت کارخانه پوشش بسیار تأسف‌بار بوده و فقط از آن یک اسم باقی‌مانده زیرا در طی این چند سال بخش خصوصی به‌منظور استفاده از اراضی این کارخانه ماشین‌آلات، سوله و کارگران پوشش را از کار بیکار کرده است.

وی با تأکید بر لزوم احیای کارخانه پوشش توسط مسؤولان استانی بیان کرد: در بازدیدی که از این کارخانه داشتیم زیرساخت‌های احیای کارخانه ازجمله ماشین‌آلات آماده کار و سوله وجود داشته و با یک‌همت جهادی توسط مسؤولان استانی و پیگیری‌های قضایی کارخانه پوشش بهتر از قبل احیا می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با دستور به رئیس‌کل دادگستری  در خصوص برخورد جدی با متخلفان کارخانه‌های نساجی گیلان تصریح کرد: کسانی که قطب صنعت نساجی در گیلان را به این روز کشاندند باید تعقیب کیفری شده و با آنان به دلیل به آتش کشاندن ثروت ملی برخورد و مردم از این برخوردها آگاه شوند.

رئیسی تالاب انزلی را یکی از سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست و بیان کرد: صدای مردم انزلی در خصوص تالاب بین‌المللی را شنیده و این ظرفیت ملی باید حفظ و لازمه انجام این کار فعالیت زیر کمیته‌های تعیین‌شده در خصوص این مسئله است.

وی از بررسی وضعیت پسماند گیلان توسط سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و گفت: امروز گزارشاتی را خواندم که واقعاً تأسف‌بار بود زیرا بسیاری از اقدامات توسط مسؤولان می‌توانست به سرانجام برسد چون مردم نباید در این شرایط نگران پسماند و نابودی محیط‌زیست بوده و در این خصوص سازمان بازرسی کل کشور این مسئله را قویاً دنبال می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست برای حفظ جنگل‌ها از ظرفیت دیگر نهادها بهره لازم را ببرد، تصریح کرد: امروز جنگل‌ها یک گنجینه ارزشمند برای گیلان بوده و باید حفظ و دست سوداگران از آن قطع شود لذا محیط‌زیست باید با جدیت ورود به این حوزه کرده و در صورت کمبود نیرو از ظرفیت دیگر نهادها و گروه‌های مردم‌نهاد استفاده کند.

رئیسی با اشاره به جذب چند قاضی به استان گیلان افزود: در جلسه شورای قضائی گزارش هیئت اعزامی اعلام و مشکلات مختلف در این جلسه مطرح همچنین مقرر شد تعدادی قاضی و کارمند دادگستری به گیلان جذب و برای تحقق این کار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به انجام این کار تصویب و در مرور زمان جذب شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !