امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۰:۲۱:۳۳ - شنبه ۳۱ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی زلزله رودبار فراموش می شود!
  گیلنا – رسانه های استان را که مروز می کردم جز تعدادی انگشت شمار؛ مابقی به موضوع مهم و اسف بار زلزله رودبار نپرداخته بودند؛ این فراموش کاری رسانه ای نسبت به حادثه ناگوار زلزله ۳۱ خرداد رودبار مُبین چه چیزی می تواند باشد؟ به گزارش گیلنا از رودبار، سه دهه از اسفناک ترین […]

 

گیلنا – رسانه های استان را که مروز می کردم جز تعدادی انگشت شمار؛ مابقی به موضوع مهم و اسف بار زلزله رودبار نپرداخته بودند؛ این فراموش کاری رسانه ای نسبت به حادثه ناگوار زلزله ۳۱ خرداد رودبار مُبین چه چیزی می تواند باشد؟

به گزارش گیلنا از رودبار، سه دهه از اسفناک ترین رویداد تاریخ گیلان و ایران؛ یعنی زلزله خرداد ۶۹ رودبار می گذرد. زلزله ای که جان هزاران نفر را شهیدگونه گرفت و ساختمان ها و منازل مسکونی مردمان صلح و دوستی را نقش بر خاک کرد.

حالا امروز ۳۱ خرداد ۹۹؛ درست ۳۰ سال از آن حادثه دلخراش و تاسف بار می گذرد؛ اما هنوز در در و دیوار این شهرستان زلزله زده، آثار جراحت عمیق و بدون پانسمان شده دیده می شود، جراحتی که اکنون عفونت کرده و تبدیل به “زخم عادت” شده است.

اما گذر از همه تلخ کامی هایی که سه دهه به یادگار مانده و هیچ وقت از اذهان تاریخ پاک نخواهد شد و همچنین فارغ از خدمات صورت گرفته یا نگرفته برای مردمان زلزله زده رودبار؛ پرداختن رسانه های گیلان و کشور به این حادثه تلخ در ابعاد مختلف، می توانست کمی از تاملات روحی و روانی مردمان خوب شهرستان رودبار را بکاهد.

رسانه های استان را که مروز می کردم جز تعدادی انگشت شمار؛ مابقی به موضوع مهم و اسف بار زلزله رودبار نپرداخته بودند؛ این فراموش کاری رسانه ای نسبت به حادثه ناگوار زلزله ۳۱ خرداد رودبار مُبین چه چیزی می تواند باشد؟

عدم پرداختن رسانه های گیلانی به زلزله رودبار، تعمدی بوده یا ناشی از فراموش کاری و یا به نام “رودبار” بر می گردد؟

۳۰ سال پیش با وقوع زلزله هولناکی، یک فاجعه انسانی رخ داد و تاثرات غم گُسار این حادثه تمام دنیا برانگیخته کرد و جزد ۱۰ زلزله مرگبار دنیا لقب گرفت؛ اما امروز صاحبان رسانه، اندیشه و خرد از این اتفاق تلخ و مرگبار، بی تفاوت گذشتند؛ ریشه این بی تفاوتی ها از کجا آب می خورد؟

کاش می شد با بازخوانی حادثه تلخ سال ۶۹ در ابعاد مختلف؛ از این حادثه عبرت آموزی کرد تا در آینده اگر زلزله ای تا این حد رخ داد، دچار فاجعه تلخ انسانی نباشیم.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !