گیلنا- نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به موضوع دفن پساب پتروشیمی در استان گیلان، گفت: محیط زیست باید در این باره ورود کرده و استانداری هم تکلیف را روشن کند چرا که این موضوع موجب آلودگی آب، خاک و هوا خواهد شد.

به گزارش گیلنا به نقل از فارس، منوچهر جمالی سوسفی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: متأسفانه مشکل قیر برای پروژه‌های عمرانی و راهسازی حل نشده و از دولت می‌خواهم هر چه سریعتر مشکل قیر پروژه‌های حوزه اینجانب را حل کند. این در حالی است که رودبار ۲۰ درصد از مساحت استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: محیط زیست باید درباره پساب پتروشیمی در استان گیلان که هم اکنون به دغدغه مردم لوشان تبدیل شده ورود کرده و معاونت استانداری هم تکلیف را روشن کند. این در حالی است که این پساب‌ها موجب آلودگی آب، خاک و هوا شده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس تصریح کرد: منابع طبیعی نمی‌تواند به تنهایی جنگل‌داری کند و مردم هستند که می‌توانند کمک‌ حال ایجاد جنگل و افزایش و توسعه آن باشند.

جمالی اظهار داشت: متأسفانه منابع طبیعی سال‌های سال ساختمان‌های زیادی که در جنگل‌ها ساخته شده است را رها کرده و اجازه داده که این ساختمان‌ها بدون مجوز ساخته شوند و به تازگی یادش افتاده که باید با مجوز قانونی و استفاده از کمک دستگاه قضایی آنها را تخریب کند.

وی در پایان از دولت خواست طرح هادی روستاهای رودبار هر چه سریعتر اجرایی شده و مشکلات آن حل شود.