امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۵۰:۳۷ - یکشنبه ۱۲ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولان، “گروه های جهادی” را در کنار خود ببینند
گیلنا – مجمع عالی جهادگران بسیج شهرستان رودباربه مناسبت سالروز پیام مقام معظم رهبری به گروه های جهادی و بسیج سازندگی بیانیه ای صادر کرد. بسم الله الرحمن الرحیم وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ آنان که در راه خدا هجرت کرده، سپس […]

گیلنا – مجمع عالی جهادگران بسیج شهرستان رودباربه مناسبت سالروز پیام مقام معظم رهبری به گروه های جهادی و بسیج سازندگی بیانیه ای صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ
آنان که در راه خدا هجرت کرده، سپس کشته شده یا مرده اند مسلّماً خداوند رزقی نیکویشان می دهد، همانا خدا بهترین روزی دهندگان است. «سوره مبارکه حج آیه ۵۸»

۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب اسلامی فرمان تشکیل بسیج سازندگی را به عنوان نهاد راهبر و هدایت گر گروه های جهادی مردمی صادر کردند. آن زمان کمتر کسی گمان می کرد مجموعه ی گروه های جهادی کشور با کمترین پشتیبانی این چنین گسترده شده و در عرصه های محرومیت زدایی و حل بحران ها و چالش های نظام اسلامی نقش آفرینی کند.
بسیج سازندگی در ابتدا متشکل از۵۰ گروه جهادی بود اما هم اکنون شبکه ای عظیم از صدها هزار نفر از مردان و زنان مخلص و بی ادعا را داراست که در بیش از ۲۳ هزار گروه جهادی سازماندهی شده اند. در هر شهر و شهرستان و استان این کشور شاهد مجموعه های دغدغه مندی هستیم که مجاهدانه، بی مزد و منت و با دستان خالی برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم و کشور جهاد می کنند. خدا را شکر که در سالهای اخیر با رشد و شتاب و ارتقا گروه های جهادی، حرکت جهادی عملا در حال تبدیل شدن به یک گفتمان و حرکت عمومی است.
امروز اولین سالروز صدور پیام تاریخی رهبر عزیزمان خطاب به جوانان اردوهای جهادی و بسیج سازندگی است. پیامی ۹ بندی که نقشه راه حرکت فعالان جهادی کشور است. خشنودی آقاجانمان از فعالیت های انجام شده که در این پیام و چندین نوبت بعد از آن بصورت عمومی بیان شد، وظیفه ی ما برای ادامه مسیر را سنگین تر می کند که امیدواریم با دعای خیر ایشان و مردم عزیزمان بیش از پیش در راه جهاد ثابت قدم باشیم.
فعالان جهادی کشور در این راه ۲۰ساله ی پرفراز و نشیب، دشواری ها و سختی هایی را تحمل کردند که شاید مهمترین آنها تقدیم ۳۸ شهید عزیز جهادگر بوده است. پروانه هایی که سوختند تا راه جهاد و خدمت امروز این چنین گسترده و پر فروغ باشد. در گذشته اگر صرفا نمایشگاه فرهنگ جهاد و شهادت در خاکریزهای مبارزه با دشمن خارجی بود، اکنون در خدمت به مردم و محرومیت زدایی است. عده ای از جهادگران خالصانه جان خود را در این راه پر افتخار از دست می دهند. عزیزانی که در اردوهای جهادی یا در بحران های مختلف از جمله مبارزه با ویروس منحوس کرونا، عیار خود را به خوبی نشان دادند و بزرگترین سرمایه خود را نثار انقلاب اسلامی کردند. شهدایی که تاکنون گمنام ماندند و سالها از آنها و خانواده معظمشان یادی نشد. درحالی که با الگو قراردادن منش و روش آنها در سطح جامعه میتوان بر بسیاری از مشکلات کنونی پیروز شد.
مجمع جهادگران به نمایندگی از کلیه گروه های جهادی شهرستان رودبار همزمان با سالروز پیام رهبرمعظم انقلاب و به برکت شهدای حرکت های جهادی، نکاتی را مطرح و بار دیگر برای تحقق فرمان ۹ماده ای رهبر عزیز انقلاب هم پیمان میشود؛
۱- به برکت نفس مسیحایی رهبر معظم انقلاب، مطالبه ایشان برای عمومی کردن گفتمان جهادی در حال تحقق است و طی یکسال گذشته تعداد گروه های جهادی کشور از ۱۲هزار به بیش از ۲۳ هزار گروه جهادی رسیده که نمونه بروز اقدامات آنها در مبارزه با ویروس منحوس کرونا شگفتی همگان را برانگیخت. ان شاالله با همت مضاعف این نهاد نوپا گسترده تر از امروز خواهد شد.
۲- ما فعالان جهادی شهرستان به شورای تامین و کلیه دستگاه ها و نهادها اعلام می کنیم که بدنه مردمی و انقلابی ایران اسلامی آمادگی کامل دارد تا با اتکا به توان داخلی خود در کلیه چالش ها و مشکلات در کنار مسئولین باشد و با روحیه و کار جهادی بر مشکلات فائق آید. نمونه موفق این منش را همگان درخاطرات مدیریت بحران های زلزله و سیل و کرونا و عرصه های مختلف محرومیت زدایی دیده اند. درصورتی که زمینه ها فراهم شود عرصه اقتصاد و جهش تولید هم میتواند میدان فعالیت جهادی جهادگران شود. هرکجا به مردم اعتماد کرده ایم موفق و هرکجا چشم در گروی بیگانگان داشته ایم شکست خورده ایم.
۳- شبکه عظیم فعالیت های جهادی نیاز به صیانت و حمایت قانونی دارد. انتظار داریم مجلس و قوه قضاییه انقلابی، به خصوص (نماینده محترم شهرستان)این مطالبه برحق گروه های جهادی را هرچه سریع تر جامعه عمل بپوشانند. متاسفانه جهادگران آسمانی هنوز در گیرو دار بازی های اداری مسئولین، حتی از اطلاق عنوان شهید هم محروم مانده اند.
۴- در آخر به مردم عزیزکشورمان تضمین میدهیم که به گفته امام راحل عظیم شان تا این نوای تفکر بسیجی بر کشور حاکم است، کشور شکست نخواهد خورد. امروز فعالان عرصه جهادی باتمام توان در برابر مشکلات و دشمنان قد علم کرده اند و اجازه نخواهند داد دشمنی مستکبران وعوامل داخلی آنها خللی در راه پر افتخار مردم ایران اسلامی وارد نماید.

و من الله توفیق
(مجمع عالی جهادگران بسیج شهرستان رودبار)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !