امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۱۶:۴۸ - یکشنبه ۲۱ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پرستاران داوطلب کرونا در انتظار موافقت وزیر!
گیلنا- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشریح جزئیات جذب ۵۳۶ پرستار در اوج بحران کرونا گفت: هماهنگی‌های لازم برای جذب این تعداد از پرستاران با توجه به نیاز استان از سوی رئیس دانشگاه انجام‌ شده و در انتظار موافقت مقام عالی وزارت است. به گزارش  گیلنا از رشت، بعد از شیوع ویروس کرونا […]

گیلنا- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشریح جزئیات جذب ۵۳۶ پرستار در اوج بحران کرونا گفت: هماهنگی‌های لازم برای جذب این تعداد از پرستاران با توجه به نیاز استان از سوی رئیس دانشگاه انجام‌ شده و در انتظار موافقت مقام عالی وزارت است.

پرستاران داوطلب کرونا در انتظار موافقت وزیر برای جذب هستند

به گزارش  گیلنا از رشت، بعد از شیوع ویروس کرونا در استان گیلان دانشگاه علوم پزشکی با حجم بالای تعداد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان مواجه شد که این امر و همچنین خستگی پرستاران فشار مضاعفی به کادر درمانی استان وارد کرد.

پرستاران داوطلب کرونا قرارداد ۸۹ روزه نمی‌بندند

در ایام کرونا و به گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۵۰ نفر از پرستاران گیلانی به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر هم به علت مداوا و ابتلا به این ویروس در منزل استراحت کردند که این امر مشکلاتی را برای دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی استان ایجاد کرد.

زمان کمبود پرستار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در روزهای اوج کرونا این دانشگاه پیشنهاد جذب نیرو به‌صورت ۸۹ روزه را به پرستاران داد که با مخالفت شدید مواجه شد و داوطلبی در این فراخوان شرکت نکرد.

بعد از عدم مراجعه پرستاران به کار در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت ۸۹ روزه و به صلاحدید نماینده وقت تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان (دکتر شادنوش) پیشنهاد جذب نیرو به‌صورت شرکتی به این پرستاران داده شد و بعدازاین اتفاق ۲۴۱ نفر از کادر پرستاری بیمارستان‌های خصوصی استان‌ و به امید ح جذب به‌صورت شرکتی استعفا داده و در بیمارستان‌های دولتی مشغول به فعالیت شدند.

پرستاران مستعفی از بیمارستان‌های خصوصی همچنان با گذشت دوماه از این اتفاق بلاتکلیف بوده و‌ حاضر به عقد قرارداد به‌صورت ۸۹ روزه با دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیستند.

وزیر دستور دهد پرستاران جذب می‌شوند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان در بحران کرونا ازجمله استان‌های با درگیری بالای بیماری کووید ۱۹ بود، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اوج بحران کرونا با شمار بالای پذیرش و بستری بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ مواجه شد‌ و میزان بالای بیماران بار سنگینی را بر مدافعان سلامت ازجمله پرستاران و پزشکان وارد کرد.

طاهره زاهد صفت با اشاره به مبتلا شدن تعداد بالای پرستاران و احساس کمبود شدید در این حوزه، افزود: در طول بحران کرونا ۲۵۰ تن از کادر پرستاری گیلان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و علاوه بر آن صدها نفر به جهت مداوا در پی درگیری با این بیماری در منزل به استراحت پرداختند.

وی با اشاره به عدم استقبال پرستاران نسبت به جذب نیرو در فراخوان ۸۹ روزه، گفت: در پی کمبود شدید نیروی پرستار در بیمارستان و مراکز درمانی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدام به فراخوان جذب نیروی ۸۹ روزه کرد اما از گروه پرستاری، داوطلبی جهت شرکت در فراخوان مراجعه نکرد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌ناچار طبق صلاحدید دکتر شادنوش، نماینده تام‌الاختیار وقت وزیر بهداشت در گیلان، فراخوان جذب شرکتی انجام داد، تصریح کرد: در پی این فراخوان ۲۴۱ نفر کادر پرستاری مستعفی از مراکز خصوصی یا غیر شاغل در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مشغول به کار شدند و علاوه بر آن ۲۹۵ نفر از پرستاران نیز به‌صورت تمدید طرح نیروی انسانی پرستاری، مساعدت لازم را با این دانشگاه داشتند.

زاهد صفت با اذعان به اینکه افراد شاغل در بخش خصوصی شرایط بیمه و استخدام کامل را دارا بودند و در شرایط سخت و حساس به یاری دانشگاه شتافتند، بیان کرد: اقدام این تعداد از پرستاران در زمان بحران نسبت به ارائه خدمات به مردم در بیمارستان‌ها قابل‌تحسین بود اما با گذشت بیش از دو ماه هنوز بلاتکلیف بوده و حاضر به عقد قرارداد ۸۹ روزه که در دستور کار دانشگاه قرار گرفته، نیستند.

وی با تأکید بر اینکه این دانشگاه در پی افتتاح بخش‌های جدید نیاز مبرم به جذب نیروهای به‌کارگیری شده با تأمین اعتبار و اعطای مجوز را دارد، گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت به‌کارگیری این تعداد از پرستاران هماهنگی‌های لازم را انجام داده و منتظر است مقام عالی وزارت دستور و مجوز عقد قرارداد شرکتی با پرستاران را بنا بر صلاحدید صادر کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !