گیلنا- آقایی گفت: متاسفانه معدود پزشکانی هستند که مطب های خویش را تعطیل نموده و یا در پذیرش بیماران امتناع ورزیده و به اخلاق پزشکی پایبند نیستند.

 

به گزارش گیلنا از رشت، جان احمد آقایی معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان طی نامه ای خطاب به پروفسور برزیگر خواستار وفاداری پزشکان به سوگندنامه پزشکی شد.

در متن نامه آمده است:

جناب آقای پروفسور برزیگر – عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور و رئیس محترم سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت

پیامبر خدا صلی ا… علیه و آله و سلم به یک پزشک فرمودند: «طبیب خداوند عز وجل است، اما تویاری مهربان هستی.» با ابلاغ سلام و تحیت الهی

با احترام، روایات و احادیث اسلامی علم پزشکی را در کنار علوم الهی قرار داده و پزشکان وقتی با الطاف الهی بیماری را درمان می کنند، از جایگاه بزرگی در نزد خداوند منان و مردم برخوردارند. شأن و منزلت پزشکان عزیز، به دلیل اینکه به درمان دردمندان می شتابند نزد خداوند رحمان رفیع و ارجمند است. خدا را سپاس می گوییم که این عزیزان با ورود ویروس کرونا به استان گیلان، در تمامی بیمارستان ها یاری گر و مداوا کننده بیماران بوده اند. صحنه هایی که در درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا توسط پزشکان استان آفریده شد، تداعی کننده رشادت های سربازان خط مقدم جبهه های جنگ علیه دشمنان ایران می باشد. خوشا به سعادت آنان که فرشتگان نجات دردمندانند و آلام بخش دردهای بیماران. لیکن در این وادی رحمت و عزت و مهربانی که جامعه پزشکان رقم زده اند و به یاری مردم دردمند می شتابند، متاسفانه معدود پزشکانی هستند که مطب های خویش را تعطیل نموده و یا در پذیرش بیماران امتناع ورزیده و به اخلاق پزشکی پایبند نیستند. از جناب عالی تقاضا می شود به این عده معدود که به آرمان های سوگند پزشکی توجه ننموده اند، سفارش نمایید تا با مردمان این دیار چنان باشند که سایر همکاران بزرگوارشان هم اکنون در بیمارستان های استان در مقابله با این بیماری قد علم کرده اند و به مداوای بیماران اشتغال دارند. نه اینکه دردمندان را از خویش برانند و یا توجهی به آنها ننمایند ! امید است که با توصیه جناب عالی همان تعداد معدودی از پزشکان استان نیز به اصول سوگند نامه پزشکی پایبند و وفادار باشند و وارد میدان مداوای بیماران گردند. در غیر این صورت دستگاه قضایی در صیانت از جان آحاد مردم براساس وظایف قانونی خود نسبت به این ترک فعل که وظیفه انسانی و حرفه ای این عزیزان می باشد، پیگیری و برخورد لازم را می نماید.