امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۵۰:۱۶ - یکشنبه ۱۴ آبا ۱۴۰۲
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد گیلان روی ریل تحول/ نگاه تعاملی بین دستگاه ها نتیجه می دهد
وجود ظرفیت های اقتصادی موثر در گیلان با محوریت معاونت اقتصادی استانداری و دیگر مجموعه های توسعه محور اقتصادی، اقتصاد گیلان را روی ریل تحول قرار داده است.

گیلنا– بهرام قربانپور: «اقتصاد» محور محرکه توسعه و پیشرفت یک کشور است، بدون اقتصاد و تکیه بر علم اقتصاد نمی توان طعم شیرین توسعه و پیشرفت را چشید. این علم پیچیدگی های فراوانی دارد که با کارکردهای متفاوت ، در یک معنای واحد بعنوان علمی چند وجهی شناخته می شود.

کشورهایی موفق و توسعه یافته اند که از کوچکترین ظرفیت ها ، بیشترین بهره را در زمینه اقتصادی سازی ببرند و در واقع اقتصادی سازی محصولات و قابلیت های آن را با اجرای برنامه های کاربردی و هدفگذاری و سرمایه گذاری موثر در لایه های زیرین و رویین جامعه پیاده سازی کنند.
گیلان به واسطه وجود ظرفیت های طبیعی، خدادادی، تاریخی، گردشگری و منابع پایدار و محدود از جمله استان های مستعد در حوزه توسعه و تحول است.
در ادوار گذشته اقتصاد گیلان به واسطه تصمیم گیری های مسئولانه و گاها غیرمسئولانه دچار فراز و نشیب های فراوان شده است، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و همچنین تغییر و تحول در معاونت حوزه اقتصادی استانداری گیلان، همراهی و هم افزایی مثبت و اثرگذاری در بین دستگاه های اقتصادی استان ایجاد شده که استمرار این همراهی می تواند به شکوفایی اقتصادی گیلان بیانجامد.


نگاه همدلانه برای حل مشکلات اقتصادی گیلان
حسین محمدیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در گیلان در بخش های مختلف احصاء شده ، اظهار کرد: بسترهای سرمایه گذاری در گیلان در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.
وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران مورد تاکید دولت و مجموعه استانداری است، افزود: بسترهای سرمایه گذاری در گیلان با تشکیل نشست ها و بازدیدها و پایش میدانی تسهیل بخشیده می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ، گردشگری و کشاورزی را دو شاخصه مهم حوزه سرمایه گذاری استان برشمرد و بیان کرد: ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری گیلان وجود دارد.
محمدیان با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار و حمایت از آن در راستای بهبود شاخص های اشتغال، توسعه و اقتصاد استان گیلان، اضافه کرد: دستگاه ها و مسئولان در راستای جذب سرمایه گذار بومی و غیر بومی جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در گیلان تلاش کنند.
وی با تاکید بر لزوم رفع موانع از مسیر سرمایه گذاران، افزود: برای ترغیب و جذب صاحبان سرمایه در راستای توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف باید انگیزه ایجاد کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه مانع زدایی مسیرهای تولید از راهبردهای مهم و اساسی دولت سیزدهم است، گفت: توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی از مسیر تولید و اشتغال می‌گذرد.
محمدیان با اشاره به بررسی مشکلات ۱۰ واحد تولیدی در نشست اخیر رفع موانع تولید استان بیان کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی بدهی‌های بانکی و تسهیلات اشتغالزایی است که دستورات لازم در خصوص رفع این مشکلات داده شد.
وی با بیان اینکه مشکلات تولید در سایه همدلی و هم افزایی رفع می‌شود، افزود: نگاه دولت سیزدهم و مجموعه استانداری گیلان ، گره گشایی مسیر تولید است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به چالش‌های بانکی پیش روی تولیدگران،گ فت: سختگیری‌های بانکی و اداری نباید منجر به تعطیلی واحد تولیدی شود ، از این رو انتظار می‌رود بانک‌ها نگاه تعاملی به تولیدگران داشته باشند.
محمدیان با تاکید بر حفظ وضعیت موجود در حوزه تولید و اشتغال، تصریح کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال گیلان در اولویت مجموعه استانداری قرار دارد.


ایجاد حلقه تعاملی بین دستگاه ها با محوریت معاونت اقتصادی
تیمور پورحیدری رئیس سازمان صمت گیلان در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه معاونت اقتصادی استانداری انجام شده که مهم ترین آن پیگیری جدی در خصوص تشکیل کارگروه رفع موانع تولید است.
وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی استانداری گیلان ، حلقه تعاملی خوبی بین دستگاه ها ایجاد کرده ، افزود: نگاه جامعه محورانه به مسائل اقتصادی در گیلان وجود دارد که اقتصاد این استان را در مسیر «تحول» قرار داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تصویب نهایی ۴۶ طرح کارشناسی شده واحدهای تولیدی استان در کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و گفت: واحد تولیدی در صورت مواجهه با مشکل مشکل ، می‌توانند با مراجعه به معاونت امور صنایع و معادن این اداره کل ، مشکلات خود را مطرح کنند تا ضمن طرح موضوع ، در جلسات فرعی و اصلی نسبت به چاره اندیشی برای موانع تولید استان اقدام کنیم.
پورحیدری با تقدیر از تلاش های معاونت اقتصادی استانداری گیلان در راستای تسهیل بخشی به امورات تولید، بیان کرد: برپایی منظم جلسات کارگروه رفع موانع تولید با محوریت معاونت اقتصادی استانداری گیلان، کار را برای گره گشایی مسیر تولید آسان کرده است.
وی از بررسی مشکلات ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی گیلان در کارگروه رفع موانع تولید استان خبر داد و افزد: اکثر مشکلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی در زمینه بانکی است که طی جلسات فشرده و متعدد و با حضور نماینده واحدهای تولیدی و بانک‌های مربوطه مصوب شده بود در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به برگزاری جلسات ماهیانه تنظیم بازار در استان، یادآور شد: برگزاری جلسات و پیگیری های جدی مجموعه استانداری به ویژه حوزه معاونت اقتصادی در خصوص تنظیم بازار ، سبب شده تا بازار گیلان به ثبات نسبی برسد.
پورحیدری با بیان اینکه بازار گیلان در آرامش قرار دارد، گفت: در تامین کالاهای اساسی گیلان بر پایه میزان ذخیره سازی هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با تاکید بر نظارت جدی بر واحدهای تولید، صنعتی و صنفی گیلان، افزود: با نگاه تعاملی که از سوی معاونت اقتصادی استانداری و سایر دستگاه های گیلان برقرار شده در بخش بازار هیچ مشکلی وجود ندارد.

تعامل بین دستگاهی خوبی در حوزه اقتصادی گیلان برقرار است
صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: گیلان استان کشاورزیست و بخش مهمی از اقتصاد این استان به کشاورزی وابسته است.
وی با بیان اینکه تعامل بین دستگاهی خوبی در حوزه اقتصادی گیلان برقرار است، افزود: هماهنگی و ارتباط دو سویه دستگاه ها با حوزه معاونت اقتصاد استانداری گیلان سبب شده تا چالش های حوزه اقتصاد کشاورزی در استان به حداقل برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم تقویت امنیت غذایی در استان، بیان کرد: جلسات تخصصی مهم و موثری با محوریت امور اقتصادی استانداری گیلان با موضوعیت تقویت حلقه های زنجیره ارزش در محصولات مهم و استراتژیک استان تشکیل می شود.
محمدی با اشاره به اهمیت راه اندازی پایانه های تخصصی محصولات کشاورزی در گیلان، اضافه کرد: راه اندازی پایانه های کشاورزی در گیلان اقتصاد استان را متحول می کند.
وی با بیان اینکه وجود پایانه تخصصی کشاورزی در گیلان ضروری است، افزود: همسایگی گیلان با کشورهای اوراسیا و حاشیه خزر و همچنین زمینه سازی برای صادرات محصولات کشاورزی، لازمه استقرار پایانه تخصصی کشاورزی در استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به واردات بیش از حد برنج در گذشته، بیان کرد: با پیگیری مجموعه استانداری و حوزه اقتصادی و در راستای حمایت از برنجکاران و کشاورزان استان، نسبت به محدودسازی واردات برنج و همچنین خرید تضمینی از کشاورزان اقدام شد.
محمدی با اشاره به اقدامات موثر در حوزه سرمایه گذاری گیلان، اضافه کرد: سرمایه گذاری در گیلان با محوریت معاونت اقتصادی استانداری با پیوست کشاورزی و سرمایه گذاری سبز تعریف شده و در حال انجام است.

ظرفیت های اقتصادی و تجاری خوبی در گیلان وجود دارد
قاسم رضاییان رئیس اتاق بازرگانی گیلان در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: ظرفیت های اقتصادی و تجاری خوبی در گیلان وجود دارد که با تعامل و هم افزایی که با مجموعه استانداری و بویژه معاونت اقتصادی وجود دارد نسبت به فعالسازی این حوزه ها خوش بین هستیم.
وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی قلب تپنده مجموعه های توسعه محور است، افزود: دستگاه های اقتصادی چون صمت، جهاد کشاورزی، شیلات، اتاق بازرگانی، اصناف و صنایع با حلقه واصله و هماهنگی حوزه معاونت اقتصادی استانداری هدف مشترکی تحت عنوان توسعه اقتصادی گیلان را دنبال می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به فعالسازی کمیسیون های تخصصی اقتصادی و تجاری در استان، بیان کرد: کمیسیون های تخصصی در بخش صنعت، کشاورزی، صنایع دستی، صادرات، تامین اجتماعی، حقوقی و سایر بخش ها تشکیل شده است.
رضاییان با اشاره به وجود ۵ گمرک تاثیرگذار در گیلان، اضافه کرد: جابه جایی و انتقال کالا از طریق سه حوزه دریایی، دریای و زمینی انجام می شود و گمرک گیلان از پایگاه های اساسی تجارت خارجی در شمال کشور تلقی می شود.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در گمرک آستارا، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته از سوی مجموعه استانداری و معاونت اقتصادی چالش ها و مشکلات این کمرگ هم در حال رفع است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !