امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰:۳۴:۰۷ - سه شنبه ۸ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کلید استانداری گیلان به نورالله زاده می رسد؟!
گیلنا- برای آن که به عمق ارتباط حسنه نوبخت با نوراله زاده پی برد باید سری به صندوق کارآفرینی امید زد. همان صندوقی که نوراله زاده مدیرعامل آن است و البته رییس جمهور، ریاست هیات امنای آن را بر عهده دارد. همچنین تمامی اعضای کابینه به همراه معاونان رییس جمهور عضو مجمع آن می باشند. […]

گیلنا- برای آن که به عمق ارتباط حسنه نوبخت با نوراله زاده پی برد باید سری به صندوق کارآفرینی امید زد. همان صندوقی که نوراله زاده مدیرعامل آن است و البته رییس جمهور، ریاست هیات امنای آن را بر عهده دارد. همچنین تمامی اعضای کابینه به همراه معاونان رییس جمهور عضو مجمع آن می باشند. نوراله زاده عملا مدیرعامل صندوقی است که اعضای مجمع آن، کل کابینه دولت می باشند و این نشان می دهد مسئولین تراز اول دولت تا چه اندازه به مدیریت نوراله زاده اطمینان دارند.

به گزارش گیلنا، انتصاب استاندار گیلان طی روزهای آتی دور از ذهن نخواهد بود. بالاخره انتخابات مجلس نزدیک است و دولت نمی خواهد ۱۳ کرسی نمایندگی گیلان را تقدیم اصولگرایان نماید. اما بازار حدس و گمان ها داغ است و هر روز نام یکی برای تصدی بر استانداری گیلان در رسانه ها طرح می گردد. اگرچه به ضرس قاطع نمی توان گفت استاندار بعدی گیلان کیست اما آن چه که از فضای سیاسی استان به گوش می رسد حکایت از آن دارد که سرانجام نوراله زاده بر کرسی استانداری گیلان تکیه خواهد زاد.

اما نوراله زاده کیست و چرا به کرسی استانداری گیلان نزدیک است؟

گفته می شود وزیر کشور به دنبال تصدی شریعتی، استاندار فعلی خوزستان بر استانداری گیلان است. این در حالی است که شریعتی یکی از پرحاشیه ترین استانداران فعلی بوده که هنوز بی احترامی وی به مردم سیل زده و ناتوانی اش در بحران سیل خوزستان از خاطره ها پاک نشده است. البته با توجه به اظهارات معاون سیاسی وزارت کشور مبنی بر عدم تغییر استانداران تا انتخابات آتی مجلس به نظر می رسد گیلان تنها استانی است که شاهد تغییر در راس استانداری خود خواهد بود. مطمئنا اعزام شریعتی از خوزستان به گیلان نه تنها جو سیاسی گیلان را متاثر از خود خواهد کرد بلکه چالش انتخاب استاندار بعدی خوزستان هم به مشکلات فعلی دولت افزوده خواهد شد. در نتیجه بعید است استاندار بعدی گیلان از بین یکی از استانداران فعلی انتخاب شود.

از طرف دیگر مجمع نمایندگان گیلان هم به دنبال دو گزینه بومی یعنی محمدجعفر علیزاده و قاسم رمضانپور نرگسی است. این در حالی است که سیاست دولت در انتخاب استاندارانم غیربومی است و دولت یازدهم حتی در استان هایی که تقزیبا جو سیاسی آرامی را داشته اند، ترجیح داده تا از استاندار غیربومی استفاده کند. در گیلان که فضای سیاسی اش به شدت متاثر از انشقاق بین جریانات سیاسی ولو همسو است، بعید است دولت با انتصاب یک استاندار بومی بر این اختلافات دامن بزند. حتی در بین اصلاح طلبان گیلان هم صدای واحدی از معرفی یک نفر به عنوان استاندار بعدی به گوش نمی رسد و مجمع نمایندگان هم این توانایی و اتحاد را ندارد که نام یک نفر را به عنوان استاندار بعدی با ۱۳ رای راهی وزارت کشور کند. در چنین شرایطی انتصاب بک گ/زینه بومی به عنوان استاندار گیلان یعنی قوت بخشی به برخی جناح ها در کنار تضعیف سایرین و این موضوعی نیست که باب میل دولت آن هم در برهه حساس نزدیک به انتخابات مجلس باشد.

اما مهم اینست که نوبخت به دنبال تصدی چه کسی بر استانداری گیلان است! نوبخت که به نظر می رسید امیدی به ایجاد جو سیاسی مطلوب برای استاندار شدن کیوان محمدی ندارد، حالا دل به اصغر نواله زاده، مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور خوش کرده است. نوراله زاده در حال حاضر استاندار هیچ استانی نیست و انتصابش به عنوان استاندار گیلان جو سیاسی هیچ استان دیگری را در آستانه انتخابات مجلس، تحت تاثیر خود قرار نخواهد داد. البته غیر بومی بودن نورالهی امتیاز مهم دیگری است که وی از آن برخوردار است!

برای آن که به عمق ارتباط حسنه نوبخت با نوراله زاده پی برد باید سری به صندوق کارآفرینی امید زد. همان صندوقی که نوراله زاده مدیرعامل آن است و البته رییس جمهور، ریاست هیات امنای آن را بر عهده دارد. همچنین تمامی اعضای کابینه به همراه معاونان رییس جمهور عضو مجمع آن می باشند. نوراله زاده عملا مدیرعامل صندوقی است که اعضای مجمع آن، کل کابینه دولت می باشند و این نشان می دهد مسئولین تراز اول دولت تا چه اندازه به مدیریت نوراله زاده اطمینان دارند.

باید منتظر ماند و دید ارتباط حسنه نوبخت و بدنه دولت و مسئولین ارشدش با نوراله زاده او را بر کرسی استانداری گیلان خواهد نشاند یا در واپسین روزها، اتفاقت دیگری رقم خواهد خورد!/ خزر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !