امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۵۶:۵۱ - یکشنبه ۲۸ شهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجاقِ “بوجاق” خاموش شد
گیلنا- مدیرکل مدیریت بحران گیلان، وسعت حریق رخ داده در پارک ملی بوجاق را هشت هکتار اعلام و بیان کرد: در حال حاضر آتش سوزی کاملا مهار شده و پنج هکتار کاملا سوخته است. به گزارش گیلنا زا رشت، امیر مرادی  با اشاره به وقوع چند مورد حریق در سطح منطقه بوجاق کیاشهر از ساعت ۱۱ […]

گیلنا- مدیرکل مدیریت بحران گیلان، وسعت حریق رخ داده در پارک ملی بوجاق را هشت هکتار اعلام و بیان کرد: در حال حاضر آتش سوزی کاملا مهار شده و پنج هکتار کاملا سوخته است.

به گزارش گیلنا زا رشت، امیر مرادی  با اشاره به وقوع چند مورد حریق در سطح منطقه بوجاق کیاشهر از ساعت ۱۱ ظهر روز گذشته، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان آستانه اشرفیه با همکاری آتش نشانی و هلال احمر اقدام به اطفای کامل حریق تا ساعت ۱۷ عصر کردند.

وی از شعله ور شدن مجدد حریق در منطقه بوجاق از عصر روز گذشته خبر داد و یادآور شد: متاسفانه وسعت آتش سوزی در این مرحله بسیار زیاد بود و فرماندار آستانه اشرفیه اعلام کرد که وضعیت حریق از کنترل شهرستان خارج شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه استاندار خواستار ورود نیروهای حفاظتی و آتش نشانی شهرستان های همجوار جهت اطفای حریق پارک ملی بوجاق شد، تصریح کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان تمام عوامل امدادی و حفاظتی محیط زیست و منابع طبیعی استان در شهرستان ها و شهرداری های اطراف منطقه بوجاق از جمله لاهیجان و منطقه آزاد انزلی را وارد عمل کردیم. آتش نشانان رشت نیز آماده باش بودند که در صورت افزایش حریق اقدام به اطفا کنند.

مرادی، با اشاره به ورود عوامل مردمی و بسیجی و دهیاران جهت اطفای حریق، خاطرنشان کرد: با آتش برهایی که اطراف منطقه ایجاد کردیم موفق به مهار آتش تا ساعت ۲۳ روز گذشته شدیم.

وی وسعت حریق رخ داده در پارک ملی بوجاق را هشت هکتار دانست و بیان کرد: در حال حاضر آتش سوزی کاملا مهار شده و پنج هکتار کاملا سوخته است، اما با حضور به موقع نیروهای امدادی و آتش نشان از سرایت حریق به جنگل های منطقه جلوگیری شد و فقط مراتع و نیزارهای منطقه خسارت دید.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، عوامل دخیل در این حادثه را انسانی دانست که با نیات سوء دست به چنین اقدامی زدند و گفت: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در منطقه حضور داشت و پیگیر موضوع است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !