امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۳۱:۵۷ - دوشنبه ۱۸ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بارِ سفر را به گیلان نبندید
گیلنا- دو شهرستان در ورودی استان گیلان همچنان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد و این نشان می‌دهد مسافرت و تردد غیرضروری باید از سوی مردم بیشتر جدی گرفته شود. به گزارش  گیلنا از رشت، طبق آخرین اخباری که دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری […]

گیلنا- دو شهرستان در ورودی استان گیلان همچنان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد و این نشان می‌دهد مسافرت و تردد غیرضروری باید از سوی مردم بیشتر جدی گرفته شود.

دو شهرستان ورودی گیلان همچنان در وضعیت نارنجی کرونا

به گزارش  گیلنا از رشت، طبق آخرین اخباری که دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و دراین‌بین ۷۷ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها پذیرش‌شده‌اند.

همچنین در گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده که ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و نکته قابل‌تأمل اینکه ۱۰ تن از این بیماران تازه‌وارد بخش مراقبت‌های ویژه شده‌اند.

یکی از موضوعاتی که مردم استان و به‌ویژه مسؤولان را به‌شدت نگران کرده، قرار گرفتن در آستانه عید باستانی نوروز و مسافرت خیل عظیم گردشگران به استان است.

از بین ۱۷ شهرستان گیلان دو شهرستان رودسر و رودبار همچنان در وضعیت نارنجی این بیماری قرار دارند و این یعنی اینکه شهرستان‌های ورودی در استان گیلان بیشتر تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

به‌جز رودسر و رودبار، تنها پنج شهرستان گیلان آبی و مابقی نیز زرد هستند و این نشان می‌دهد وضعیت شیوع بیماری در استان گیلان همان‌گونه که مسؤولان به‌کرات هشدار می‌دهند، شکننده است.

مردم همچون گذشته بیش‌ازپیش از ورود مسافران به این استان نگران هستند و با بغضی که خود در گلو از فراق بستگان به‌ویژه دختران و پسران خوددارند از هم‌وطنان خواسته‌اند به‌هیچ‌وجه وارد استان نشوند.

آن‌ها همچون گذشته اعلام کرده‌اند همیشه میزبان مسافران در ایام نوروز بوده‌اند و اما درخواست کرده‌اند امسال نیز همچون سال گذشته از کرونا گردانی پرهیزک رده و صله‌رحم مجازی را جایگزین دیدوبازدیدهای خود کنند.

به گفته دکتر حسن رخشاد، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسافران لطمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مردم می‌زند.

وی می‌گوید نقش مسافران در شیوع بیماری کرونا اثرگذار و انکارناپذیر است و ازاین‌رو به جدیت باید از مسافرت بی‌رویه به گیلان خودداری شود.

در شرایطی که کرونا همه‌گیر شده برخی از مشاغل و فعالیت‌ها وجود دارند که بقای آن‌ها با تردد و جابه‌جایی ممکن است اما بسیاری از فعالیت‌های مردم غیرضروری بوده و لازم هست مراقبت‌ها از سوی مردم بیشتر شود.

مسافرت و ویروس چرخانی طی یک سال اخیر نشان داده که پاشنه آشیل نظام سلامت بوده و کمتر کسی در جهان وجود دارد که در خصوص این نکته قابل‌تأمل درنگ نداشته باشد.

تعطیلات نوروزی نه‌تنها در استان گیلان بلکه در همه نقاط کشور می‌تواند بحران فعلی در کشور را به وضعیت هولناک و فاجعه‌بار تبدیل کند اما باکمی رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً پرهیز از قرار گرفتن در تجمعات و استفاده از ماسک می‌تواند شرایط استان را به لحاظ پایداری، امیدوارانه‌تر بسازد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !