امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۱۴:۲۹ - سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روایت نماینده گیلانی از رویاپردازی دولت
گیلنا – عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم‌اصلاح ساختاری بودجه توسط دولت گفت: یکی از موارد در بودجه ارائه‌شده توسط دولت پیش‌بینی درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی از محل فروش نفت و گاز است که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آن دقیقاً از محل فروش نفت است. به گزارش […]

گیلنا – عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم‌اصلاح ساختاری بودجه توسط دولت گفت: یکی از موارد در بودجه ارائه‌شده توسط دولت پیش‌بینی درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی از محل فروش نفت و گاز است که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آن دقیقاً از محل فروش نفت است.

پیش‌بینی فروش روزانه دو میلیون بشکه نفت رؤیاپردازی دولت در بودجه است

به گزارش گیلنا از رشت، رسول فرخی میکال، با بیان اینکه بودجه ارائه‌شده توسط دولت با شرایط تحریمی کشور هماهنگی لازم را ندارد، اظهار کرد: بودجه ارائه‌شده توسط دولت به دلایلی مثل منابع درآمدی خیالی، فروش روزانه دو میلیون بشکه نفت، تورم‌زا بودن، کسری ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی، عدم توجه به شاخصه اقتصاد مقاومتی باعث زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور شده و باید حتماً دولت آن را اصلاح کند.

وی با اشاره به عدم‌اصلاح ساختاری بودجه توسط دولت گفت: دولت باید در سال ۹۷ و پس از تحریم‌های آمریکا کشور را با اتخاذ برنامه‌های دقیق به سمت ایجاد درآمدهای پایدار سوق می‌داد ولی به دلایلی نامعلوم دولت دوازدهم هیچ‌گاه به این سمت حرکت نکرده و بودجه سال جدید بر اساس مذاکره و توافق با آمریکا بنا شده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه کشور با بودجه ارائه‌شده توسط دولت با کسری مواجه می‌شود، تصریح کرد: یکی از موارد در بودجه ارائه‌شده توسط دولت پیش‌بینی درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی از محل فروش نفت و گاز است که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آن دقیقاً از محل فروش نفت بوده که با محاسبه سهم ۴۷/۵ درصدی دولت، باید روزی دو میلیون بشکه نفت به فروش برسد درحالی‌که دولت در سال ۹۹ روزی ۷۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشد.

فرخی یکی از دیگر از دلایل تورم‌زا بودن بودجه سال ۱۴۰۰ را پیش‌بینی درآمد ۲۵ هزار میلیارد تومانی حاصل از فروش دارایی‌ها دانست و بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از دارایی‌های منقول و غیرمنقول پیش‌بینی کرده است در حالی بر اساس آمار در هفت ماه نخست امسال فقط ۵۰۰ میلیارد تومان از این منابع دولت کسب درآمد کرده و همین لایحه نشان می‌دهد دولت می‌تواند از دارایی‌های خود در جهت جهش تولید استفاده کند

وی با انتقاد از وابستگی تأمین هزینه‌های جاری به نفت گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وابستگی بودجه به نفت باید کاهش پیداکرده و درآمد حاصل از خام فروشی نفت صرف کارهای عمرانی و ایجاد زیرساخت برای ایجاد اشتغال شود ولی در بودجه سال ۱۴۰۰ به آن توجهی نشده و مانع از پیشرفت کشور می‌شود.

انتهای پیام/

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !