امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۲۷:۴۷ - جمعه ۱۲ فرو ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلانیان طلایه‌دار میهمان‌نوازی در راهیان نور با پذیرش ۶ هزار زائر
گیل‌مردان دیار ۸ هزار ستاره درخشان دوران دفاع مقدس، این بار با پذیرش بیش از ۶ هزار زائر راهیان نور در اردوگاه شهید حبیب‌اللهی طلایه‌دارمیهمان‌نوازی سفر معنوی راهیان شدند.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، خاک مناطق عملیاتی جنوب کشور، هنوز هم دلاورمردی شهدا و رزمندگانی که بزرگان این سرزمین در دفاع از وطن بودند را فریاد می‌زند و استواری و پایمردی را می‌توان در جای‌جای این سرزمین‌ نظاره‌گر بود، زیرا تا همین چند دهه پیش جوانان همین سرزمین مردانگی و دلاورمردی را به نمایش گذاشتند و نامشان تا همیشه تاریخ در دفاع از ارزش‌ها و وطن به نیکی خواهد درخشید.

در مناطق عملیاتی جنوب هوایش پر شده از عطر یاس و گویی در قطعه‌ای از بهشت سیر کرده و فرشتگان در هوایش موج می‌زنند به این دلیل هستند هنوز انسان‌هایی که فارغ از هیاهوی دنیا برای دیدن رشادت رزمندگان گام در سرزمین عشق می‌گذارند.

در ایام سفرهای راهیان نور همه در مسیر عاشقی پا می‌گذارند تا پس از سال‌ها از دوران افتخارآفرینی و جان‌فشانی شهدا در دفاع مقدس، این منطقه را از نزدیک مشاهده کنند و هستند انسان‌های آزاده فارغ از هر نگرش و تفکری، بی‌قرار و بی‌تاب رسیدن به نقطه‌ای هستند که برای هر نقطه از آن می‌توان داستان‌های بسیاری نوشت.

سال‌هاست که سرزمین عشق و خون یعنی مناطق عملیاتی جنوب زیارتگاه و میعادگاه عاشقان مسیر شهادت است تا دل‌تنگی‌های خود را در این کربلای ایران، زمزمه کرده و در مسیر ایثار و شهادت گام‌هایشان را محکم‌تر بردارند.

در دو سال گذشته هرروز بر دل‌تنگی عاشقان این سرزمین افزوده می‌شد و همه بی‌تاب دیدن مناطق عملیاتی جنوب و آشنایی با فداکاری دلیرمردان این سرزمین بودند زیرا با شروع شیوع ویروس کرونا در کشور به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده، دو سال سفر راهیان نور تعطیل و به‌صورت مجازی برگزار می‌شد.

هرساله در ایام نوروز و لحظه تحویل سال مناطق عملیاتی جنوب میزبان جوانان و نوجوانانی است که گاهی سربندهایی منقش به سربسته و قدم‌هایی پُر از عشق به وطن و ارزش‌ها را برمی‌دارند تا پا به‌پای دعای سال تحویل، حال و هوایشان متحول شود و امسال دوباره این حال و هوا زنده شده و خانواده و جوانان راهی سرزمین کربلای ایران شدند.

وقتی وارد مناطق عملیاتی جنوب در شلمچه و طلائیه می‌شویم صحنه‌هایی عجیبی را مشاهده می‌کنیم و همه زائرین حاضر در این منطقه معتقد بودند اردوی راهیان نور یک کار فرهنگی است که درواقع فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگاه داشته و به نوعی بزرگ‌ترین درس خودسازی برای زائران این سرزمین است.

 

راهیان نور جهاد تبیین عملی برای انتقال تجربیات رزمندگان

سردار محمد عبدالله پور از یاران جامانده سردار عارف شهید مهدی خو‌ش‌سیرت که در مزار شهدای گمنام این منطقه در حال فاتحه خواندن است می‌گوید امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ادامه راه شهدا یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی در ایران اسلامی است؛ بنابراین بازدید از مناطق جنگی، یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را بیش‌ازپیش در بین مردم به‌خصوص نسل جوان زنده نگه می‌دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان معتقد است اردوهای راهیان نور، اردوهایی عقیدتی و معنوی است و معنای اصلی آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های امروزی است که روحیه معنویت، ازجان‌گذشتگی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند.

وی راهیان نور را فرصتی مناسب برای جهاد تبیین و مقابله با تحریفات رسانه‌های استکباری داسنت که فرصت تبیین واقعیت‌ها و انتقال تجربیات رزمندگان به نسل آینده را فراهم می‌کند.

 

حضور بیش از ۶ هزار زائر در اردوگاه گیلان

به‌محض ورود به اردوگاه خادمین را خواهی دید که یکی با جفت کردن کفش‌ها و واکس زدن، دیگری با آوردن چای، شربت و شیرینی و دیگری با تلاوت قرآن به سهم ادای دین به صاحبان این سرزمین معنوی می‌کنند.

یکی از زوار حاضر در آن اردوگاه که از غرفه بهداشت و درمان دیدن می‌کرد می‌گوید خدمات‌رسانی و پذیرایی از زوار راهیان نور در اردوگاه استان گیلان عالی بوده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته است.

به گفته این زائر، اردوگاه راهیان نور استان گیلان در مناطق عملیاتی جنوب یکی از بهترین اردوگاه‌های حاضر در این منطقه در چند سال اخیر بوده زیرا در آن علاوه بر کار خدمات‌رسانی، جوانان را با شهدا و قهرمانان گیلانی در دوران دفاع مقدس و مدافع حرم آشنا می‌کند.

راستش حضور این تعداد از زائر در اردوگاه راهیان نور گیلان شاید عجیب بنظر برسد که به گفته محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، اردوگاه راهیان نور شهید حبیب‌اللهی استان گیلان جزو نخستین و معدود اردوگاه‌های راهیان نور بود که از اوایل بهمن‌ماه سال گذشته فعالیت خود را در مناطق عملیاتی جنوب آغاز کرد.

یک نکته قابل‌تأمل در خصوص اردوگاه شهید حبیب‌اللهی راهیان نور استان گیلان اینکه پذیرایی از تمامی زائرین ایرانی از تمامی استان‌ها و حتی زوار خارجی در این شرایط سخت اقتصادی است که به‌نوعی می‌توان گیلان‌ را سردمدار برپایی اردوی راهیان نور در کشور نامید.

تاکنون دو هزار ۵۳۷ نفر از گیلان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام‌شده و به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان در خصوص تعداد اسکان و پذیرایی زائرین در اردوگاه راهیان نور استان گیلان، ۶ هزار و ۳۴ نفر در اردوگاه شهید حبیب‌اللهی اسکان داده‌شده که با تعداد زائر گیلانی این آمار به هشت هزار و ۵۷۱ نفر می‌رسد.

به گیلانی بودن خود می‌بالیم که دیار هشت هزار ستاره درخشان دوران دفاع مقدس چگونه این بار در عرصه روایتگری سفرهای معنوی راهیان نور طلایه‌دار شده‌اند.

آری مردمان غیور استان گیلان در دوران دفاع مقدس با تقدیم هشت هزار شهید دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا و در دوران پس آن نیز با برپایی اردوهای راهیان نور طلایه‌دار این عرصه در کشور هستند./فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !