امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۱۵:۵۱ - شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ادبیات در حوزه مدرک‌گرایی آموزش‌وپرورش باید تغییر کند
گیلنا – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر بنیادین در آموزش‌وپرورش تغییر در ادبیات در حوزه مدرک‌گرایی و شأن اجتماعی کاذب است، گفت: باید به فارغ‌التحصیلان مهارتی توجه ویژه کرد چراکه ورود به بازار کار منجر به چرخش چرخ‌های اقتصادی می‌شود. به گزارش گیلنا از […]

گیلنا – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر بنیادین در آموزش‌وپرورش تغییر در ادبیات در حوزه مدرک‌گرایی و شأن اجتماعی کاذب است، گفت: باید به فارغ‌التحصیلان مهارتی توجه ویژه کرد چراکه ورود به بازار کار منجر به چرخش چرخ‌های اقتصادی می‌شود.

ادبیات در حوزه مدرک‌گرایی آموزش‌وپرورش باید تغییر کند

به گزارش گیلنا از رشت، محمدرضا احمدی با اشاره به اهمیت توجه به رویکرد مهارتی دانش آموزان در مدارس و لزوم آموزش مهارت محور در راستای آمادگی دانش آموزان برای ورود به بازار کار اظهار کرد: مدرک‌گرایی و ایجاد شأن اجتماعی کاذب در رشته‌های غیر مهارتی مانع حضور دانش آموزان در محیط کار و تحصیل مهارتی شده است، لذا آموزش‌وپرورش به‌طورجدی باید با شناسایی نقاط ضعف و ایجاد بستر لازم برای رغبت داتش آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای استان، تلاش کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر بنیادین و اساسی در آموزش‌وپرورش تغییر در ادبیات مرسوم در جامعه در حوزه مدرک‌گرایی و شأن اجتماعی کاذب است، گفت: برای رسیدن به جایگاه مطلوب آموزشی به یکسری تحول اساسی و بنیادی در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها نیاز است که تا امروز متأسفانه مغفول مانده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت آموزش مهارتی استان گیلان در زمینه تربیت دانش آموزان و هنرآموزان علاقه‌مند برای ورود به بازار کار بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات هنرستان، افزود: استان گیلان با این ظرفیت بالا و نعمت خدادادی در حوزه کشاورزی و تولید در حوزه مواد غذایی، تنها سه هنرستان کشاورزی دارد و این یعنی بی‌توجهی به ظرفیت استان و عدم تلاش برای ایجاد بستر مناسب آموزشی در حوزه کشاورزی.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل ورود به کمیسیون آموزش و تحقیقات را اهمیت این موضوع و لزوم تغییر ادبیات در نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: متأسفانه تا امروز این فرهنگ در جامعه گسترش داده شد که با اتمام تحصیل باید منتظر نشستن پشت میز یک اداره‌ای بماند که این ادبیات و این تفکر ثمره‌ای جز بیکاری ظرفیت انسانی دانش آموزان و دانشجویان فارغ‌التحصیل ندارد.

احمدی با بیان اینکه باید به فارغ‌التحصیلان مهارتی توجه ویژه کرد چراکه ورود به بازار کار منجر به چرخش چرخ‌های اقتصادی شده و زمینه‌ساز پیشرفت کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: این تغییر و تحول نیاز به تلاش فراوان دارد که تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم بر این است تا ان‌شاءالله زمینه تغییر و تحول در نظام آموزشی ایجاد شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !