امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۵۵:۳۵ - جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قایق “سهراب” به کار گیلانی ها آمد
گیلنا-بارش شدید باران در آستارا منجر به بسته شدن یک سردهنه آبی در حال ساخت در آستارا و سرریز شدن آن در این شهر و آب‌گرفتگی خیابان رستمیان شده است. به گزارش  گیلنا از رشت، مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش باران از اواخر وقت پنجشنبه در گیلان با شدت و ضعف آغاز و این بارندگی‌ها […]

گیلنا-بارش شدید باران در آستارا منجر به بسته شدن یک سردهنه آبی در حال ساخت در آستارا و سرریز شدن آن در این شهر و آب‌گرفتگی خیابان رستمیان شده است.

بارش شدید باران یک منطقه آستارا را به زیر آب برد/تردد در کوچه‌ها با قایق!

به گزارش  گیلنا از رشت، مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش باران از اواخر وقت پنجشنبه در گیلان با شدت و ضعف آغاز و این بارندگی‌ها کماکان در استان در حال بارش است.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش باران در گیلان تداوم داشته و این شرایط جوی تا اواسط هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

آن‌طور که مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان می‌گوید جریانات شمالی و خنک تا روز یکشنبه در استان گیلان با شدت و ضعف فعال بوده در این مدت دمای هوا در گیلان با کاهش هشت درجه‌ای مواجه می‌شود.

به گفته محمد دادرس بارش‌ها از شامگاه پنج‌شنبه تا عصر روز شنبه با شدت بیشتری ادامه دارد و در این مدت احتمال وقوع وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن آب مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

بیشترین میزان بارندگی باران در مناطق مرکزی و غربی گیلان بوده و بر اساس اعلام هواشناسی رضوانشهر با ۹۷ و آستارا با ۱۵۰ میلی‌متر تاکنون بیشترین میزان باران را به خود اختصاص داده است

بارش شدید باران علاوه رضوانشهر و تالش در شهرستان آستارا هم خسارتی را به این شهر وارد کرده و تداوم بارش‌ها منجر به بسته شدن یک سردهنه آبی در حال ساخت در آستارا و سرریز شدن آن در این شهر و آب‌گرفتگی خیابان رستمیان شده است.

به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان در سال گذشته شهرداری آستارا درخواست لوله‌کرده بودند که آن را تأمین کردیم اما ظاهراً به دلیل تغییرات در شهرداری این پروژه را تکمیل نکرده بودند.

امیر مرادی می‌گوید تمامی نیروها و دستگاه‌های مربوطه برای رفع این مشکل در منطقه حضورداشته و تمامی امکانات موردنیاز در اختیار تیم‌های امدادی قرار گرفته است.

با هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در گیلان جمعیت هلال‌احمر نیز ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان بعد از پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان گیلان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر استان گیلان، آماده‌باش کامل اعلام شده است، همچنین هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان‌ها صورت گرفته است.

سیاوش غلامی می‌گوید پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده‌باش قرار دارند که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت بروز حوادث هستند.

به دلیل تداوم بارش باران و احتمال ایجاد سیل و طغیان رودخانه‌ها به‌ویژه در مناطق غربی گیلان جمعیت هلال‌احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی‌‌‌ به همراه ۱۸۰‌ نیرو امدادگر و نجات‌گر را آماده خدمت به مردم در مناطق مختلف گیلان کرده است.

تا اواسط هفته آینده شاهد هوای ابری، مه‌آلود، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد پاره‌ای نقاط شدید و یا خیلی شدید، به‌ویژه نواحی غربی و مرکزی و احتمال رعدوبرق تا اواسط هفته آینده را در استان بوده و بارندگی‌ها تا شنبه از شدت بیشتری برخوردار است./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !