امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۲۹:۲۶ - پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دنیا چای را با نام “لاهیجان” می شناسد
  به گزارش گیلنا از لاهیجان، نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان در همایش میز ملی چای در این شهرستان  با اشاره به سابقه بیش از ۱۰۰ ساله چای در این شهرستان اظهار کرد: تولید چای در این شهرستان دارای سابقه بیش از ۱۰۰ ساله است و این امر بیانگر قدمت طلای سبز در کشور، […]

 

به گزارش گیلنا از لاهیجان، نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان در همایش میز ملی چای در این شهرستان  با اشاره به سابقه بیش از ۱۰۰ ساله چای در این شهرستان اظهار کرد: تولید چای در این شهرستان دارای سابقه بیش از ۱۰۰ ساله است و این امر بیانگر قدمت طلای سبز در کشور، گیلان و لاهیجان است به‌طوری‌که جهانیان چای را با نام لاهیجان می‌شناسند.

یونس محمودی با بیان اینکه بخش اعظمی از چای کشور در لاهیجان تولید می‌شود، گفت: در استان‌های گیلان و مازندران ۵۵ هزار خانوار چای‌کار وجود داشته و ۲۰ درصد نیاز تولیدی چای در کشور توسط گیلان تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش برای رشد و توسعه محصول چای در گیلان تصریح کرد: در سال جهش تولید سیاست‌های ملی و استانی حمایت از کالای ایرانی و رشد و توسعه آن است لذا باید انگیزه و امید را در بین کشاورزان و به‌ویژه چای‌کاران ایجاد کرده اختلاف را کنار گذاشته و با همدلی و هم‌افزایی به رشد و ارتقا آن کمک کنیم.

فرماندار شهرستان لاهیجان یکی از مهم‌ترین درخواست چای‌کاران را تأمین نیازهای مالی و اعطا تسهیلات دانست و افزود: یکی از درخواست‌های چای‌کاران در استان‌های شمالی تأمین نیازهای مالی و رفع موانع تولید و اعطا تسهیلات است و در همین راستا تاکنون بیش از ۸۸ درصد طلب چای‌کاران پرداخت‌شده است.

محمودی با گله‌مندی از فقدان مراکز تبدیلی چای در لاهیجان تصریح کرد: حضور و فروش محصول استراتژیک چای در نمایشگاه‌های بین‌المللی ازجمله مواردی که باید به آن توجه کرد زیرا صورت برطرف شدن این موانع و ضعف، انگیزه در بین چای‌کاران برطرف می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین دغدغه چای‌کاران در کشور گفت: بزرگ‌ترین دغدغه چای‌کاران قاچاق چای، فروش غیر ضابطه این محصول و پایین بودن قیمت تضمینی و  اعلام دیرهنگام قیمت این محصول ارزشمند است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !