امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۱۶:۲۷ - پنج شنبه ۱۵ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی بی عدالتی ها صدای نماینده رشت را در می آورد!
گیلنا- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گله‌مندی برخی از مردم گیلان به جهت عدم خدمات یکسان به استان‌های آلوده از طرف مرکز گفت: یکی از گله‌مندی‌های ما به وزارتخانه این بود که عدالت را در فرستادن تجهیزات به استان‌های آلوده رعایت کنند، علاوه بر این بیماری برخی مدیران گیلانی موجب […]

گیلنا- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گله‌مندی برخی از مردم گیلان به جهت عدم خدمات یکسان به استان‌های آلوده از طرف مرکز گفت: یکی از گله‌مندی‌های ما به وزارتخانه این بود که عدالت را در فرستادن تجهیزات به استان‌های آلوده رعایت کنند، علاوه بر این بیماری برخی مدیران گیلانی موجب ایجاد هرج‌ومرج مدیریتی شد که عملکرد بیمارستان‌ها را تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش گیلنا از رشت، جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو فارس  با اشاره به حضور مداوم و پیگیری از بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مداوم، اوضاع گیلان، اوضاع خیلی خوبی نیست و باوجود مشکلات حوزه دارو، حجم زیاد بیماران مبتلا به ویروس کرونا و همچنین گسترش این بیماری، گیلان نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به بیماری برخی از پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌های معین گفت: برخی از پرستاران و پزشکان نیز از ترس ابتلا به این بیماری در محل خدمت حاضر نشده و یا برخی به دلیل بیماری در بیمارستان و خانه بستری‌شده‌اند که این مسئله نیز، کادر درمانی را تحت شعاع قرار داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مطلوب نبودن تجهیزات درمان در بیمارستان‌های معین افزود:  با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، به ما قول دادند که طلب و معوقات پرستاران و پزشکان هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید بیمارستان‌ها در حوزه تجهیزات شخصی کادر درمان و دارو دچار مشکل باشند، بیان کرد: پیش از ابتلا به این بیماری هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این حجم از مردم دچار بیماری شده و گسترش این  بیماری، به این میزان از  سرعت بالایی برخوردار باشد.

کوچکی نژاد با اشاره به گله‌مندی برخی از مردم به جهت عدم خدمات یکسان به استان‌های آلوده از طرف مرکز تصریح کرد:  استان قم به‌عنوان یکی از استان‌های آلوده ازلحاظ زیرساخت بیمارستان، رتبه بالایی داشته، خیرین بیمارستان‌های زیادی ساخته و امکانات زیربنایی در آنجا بسیار وسیع بود، بنابراین، کمک‌های دولت هم به آنجا رسیده است.

وی با بیان اینکه قوی  بودن زیرساخت‌های بیمارستانی استان قم و هم‌جواری آن با  استان‌هایی مانند استان مرکزی و تهران می‌تواند عامل رسیدگی بیشتر به  این استان باشد، گفت: یکی از گله‌مندی‌های ما به وزارتخانه این  بود که عدالت را در فرستادن تجهیزات به استان‌های آلوده رعایت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیماری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود:  برخی از مدیران استان در وهله اول در مواجهه با این بیماری، خود زمین‌گیر شده و این می‌تواند به‌نوعی هرج‌ومرج مدیریتی را ایجاد کند لذا باید گفت عملکرد مناسبی در بیمارستان‌ها صورت نگرفت.

کوچکی نژاد با انتقاد از اینکه با ارسال نامه‌های استان به مرکز، امکانات به سمت گیلان بسیج نشده و به استان گسیل نمی‌شود، بیان کرد: این موضوع در مجمع نمایندگان نیز به‌صورت تخصصی موردبررسی قرارگرفته و همگان در تلاش هستیم تا بتوانیم استان را از این بحران پیش‌آمده بیرون بیاوریم.

عدم استقبال پرستاران جویای کار با فراخوان جذب در بیمارستان‌های معین

وی با اشاره به برخی از فراخوان‌ها برای حضور داوطلبانه کادر درمان و پرستاران در بیمارستان‌ها تصریح کرد: باوجوداینکه استان، حدود سه هزار پرستار جویای کار دارد اما بسیاری از آن‌ها از روی واهمه و ترس از  این بحران به سمت اشتغال نیامده و با توجه به اینکه فراخوان داده‌شده تا نیروها به‌صورت قراردادی جذب شوند، متأسفانه بسیاری از آن‌ها در بیمارستان‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.

نماینده مردم رشت  در مجلس با تأکید بر لزوم تأمین نیروی انسانی متخصص در بیمارستان‌های استان گفت: برای تأمین نیروی انسانی، علاوه بر اقناع نیروهای داخلی، این مشکل  از طریق اعزام کادر درمانی از سازمان‌های مختلف مانند ارتش و همچنین برخی از استان‌های دیگر به استان‌های آلوده، جبران‌پذیر است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه احتمال قرنطینه کامل  وجود ندارد، افزود: ترد افراد بومی و کامیون‌های آذوقه و  مبادلات، امکان قرنطینه استان را مهیا نکرده و ازآنجاکه این مسئله تنها در یکجا هم متمرکز نشده قرنطینه فعلاً ممکن نیست.

وی با اشاره به تعطیلات آموزش‌وپرورش و نگرانی فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آن‌ها به جهت عقب‌ماندگی از دروس تخصصی تصریح کرد: تعطیلات در این مقطع جزو ضروریات است چون جان انسان‌ها بیش از هر چیز دیگری ارزشمند است، بنا به‌ضرورت، در صورت نیاز اگر یک ماه  به سال تحصیلی اضافه کنیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد، بنابراین بعد از گذر از این بحران، مسائلی ازاین‌دست نیز قابل‌پیگیری خواهد بود.

برنامه آموزشی ملی اگرچه اقناع‌کننده نیست اما به‌ضرورت خوب است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آموزش‌های سراسری از طریق رسانه ملی بیان کرد: اگرچه این برنامه‌ها اقناع‌کننده نیست ولی در حد ضرورت برنامه خوبی است.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه در این روزها و تعطیلات پیش‌آمده اشتغال و معیشت برخی اقشار آسیب‌دیده است، تصریح کرد: اقتصاد اقشاری مانند بازاریان، اصناف، تاکسی‌داران، قهوه‌خانه‌ها، هتل و سایر حرف و کارگران روزمزد آسیب می‌بیند، لذا پیشنهاد دادیم تا دولت از طریق سبد حمایتی بتواند از  ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار سبد حمایتی به نفع این اقشار استفاده کند.

وی با بیان اینکه عقب انداختن اقساط بانک‌ها برای ممانعت از فشار اقتصادی به مردم یکی دیگر از راهکارهای مطرح‌شده است،  گفت: مسائل مختلفی ازاین‌دست در دستور کار قرار دارد که مرحله‌به‌مرحله تصمیم‌گیری شده و موردبررسی قرار خواهد گرفت.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !