امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۲۶:۴۸ - جمعه ۱۲ شهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“ابوذر” به ایستگاه هفتم رسید
گیلنا- به گفته رئیس بسیج رسانه استان گیلان، هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با افزوده شدن بخش ویژه شهدای رسانه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۵ آذر به سایت جشنواره ارسال کنند. به گزارش گیلنا از رشت، مهدی پارسا در نشست خبری جشنواره ابوذر در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان با […]

گیلنا- به گفته رئیس بسیج رسانه استان گیلان، هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با افزوده شدن بخش ویژه شهدای رسانه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۵ آذر به سایت جشنواره ارسال کنند.

به گزارش گیلنا از رشت، مهدی پارسا در نشست خبری جشنواره ابوذر در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان با اشاره به آغاز کار هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر بزرگ‌ترین اتفاق رسانه‌ای استان است و شرکت کنندگان در این جشنواره برای هویت رسانه‌ای خود ارزش و احترام قائل هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره ابوذر در ۱۱ قالب برگزار می‌شود، افزود: هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قالب‌های خبر، گزارش، تیتر، یادداشت، کاریکاتور، مستند کوتاه، کلیپ و موشن گرافیک، اینفوگرافیک و عکس برگزار می‌شود.

به اذعان رئیس بسیج رسانه استان گیلان، در جشنواره‌های ابوذر برگزار شده در برخی قالب‌ها مانند کاریکاتور، مستند کوتاه و اینفوگرافیک با کمبود آثار مواجه هستیم.

پارسا با اشاره به محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان تصریح کرد: امیدآفرینی (مطالبه‌گری، الگوسازی)، مردمی کردن دفاع و امنیت ( امنیت پایدار)، روحیه جهادی و انقلابی (الگوهای اقدام انقلابی و روحیه جهای در بسیج)، آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن شناسی، توان داخلی، خوداتکایی و مانع‌زدایی‌ها، سبک زندگی، مدیریت بر فضای مجازی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت از محورهای جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه طلاق، اعتیاد، قاچاق، گران فروشی، محرومیت، ناکارآمدی مدیران و مسؤولان از زیر مجموعه‌های محور آسیب‌های اجتماعی در جشنواره ابوذر امسال هستند، افزود: متأسفانه در برخی موارد، وجود آسیب‌های اجتماعی در گیلان زیبنده شمالی‌ترین استان کشور نیست و اصحاب رسانه با قلم و هنر خود باید در این حوزه آثار خوبی برای کاهش این آمار ارائه دهند.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه را یکی از محورهای مهم جشنواره ابوذر امسال دانست و گفت: شکی نیست که تمامی خبرنگاران در این حوزه آثار تولیدی فاخری دارند اما باید تلاش کنند در این موضوعات آثار جدید ارائه دهند و به جشنواره ارسال کنند.

پارسا ازدواج، فرزندآوری، عفاف و حجاب، مواسات و انفاق، الگوی مصرف، نماز و امر به معروف و نهی از منکر را نیز از شاخه‌های محور سبک زندگی برشمرد و تصریح کرد: سبک زندگی جزو محورهای مهم جشنواره ابوذر امسال است، همچنین مواسات و انفاق در شرایط ویژه کرونایی امسال نیز می‌تواند آثار بسیار فاخری را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی طبق فرموده رهبر معظم انقلاب محور مورد اتکایی است، افزود: به همین منظور مدیریت بر فضای مجازی یکی از محورهای شاخص جشنواره است که با توجه به شرایط امروز جامعه می‌تواند سوژه‌های نابی را برای خبرنگاران فراهم کند.

به گفته، رئیس بسیج رسانه استان گیلان امسال محور بومی در جشنواره ابوذر  که مختص آثار مربوط به گیلان است با عنوان ” نقش رسانه در احیای صنایع و کارخانه‌های گیلان” می‌تواند با احیای واحدهای تولیدی و صنعتی به افزایش اشتغال در استان کمک شایانی کند.

پارسا با اشاره به تفاوت ویژه جشنواره هفتم با جشنواره‌های پیشین تصریح کرد: جایزه ویژه شهدای رسانه در جشنواره امسال جای گذاری شده و از اصحاب رسانه انتظار داریم در این بخش ویژه، روایت‌های خود را ارائه دهند، روایتگری نیاز مخاطب امروز است، در بخش ویژه شهدای رسانه، خبرنگاران باید به‌خوبی و در قالب مخاطب پسند و با روایتگری شهدای رسانه را معرفی کرده تا مخاطب ارتباط عمیقی با این روایت برقرار کنند.

وی با بیان اینکه آخرین‌ مهلت ارسال آثار برای جشنواره تا ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ است، گفت: باوجوداینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان داریم، تلاش می‌کنیم داوران جشنواره هفتم را از خارج از استان دعوت کنیم.

مسؤول بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه آثاری قابلیت شرکت در جشنواره را خواهد داشت که از ابتدای دی‌ماه ۹۹ تا ۲۵ آذر سال ۱۴۰۰ در رسانه منتشرشده باشند، افزود: هر خبرنگاری تنها می‌تواند پنج اثر به جشنواره ارسال کند و آثار را تا ۲۵ آذر ۱۴۰۰ تنها به سایت www.AbozarGilan.ir ارسال کنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !