امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱:۱۴:۳۷ - جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:
کرونا در وضعیت هشدار/ دزهای یادآور بزنید
 معاون علوم پزشکی گیلان، بر دریافت دزهای یادآور واکسن کووید تاکید کرد و همکاری هر چه بیشتر مردم برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر سویه جدید این بیماری را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، دکتر اسماعیل نورصالحی، با اشاره به اهمیت تکمیل واکسیناسیون کووید۱۹ در کنترل این بیماری اظهار کرد: با تکمیل دزهای واکسن کووید شدت ابتلا به بیماری در سویه جدید کاهش می یابد و ایمنی بیشتری در جامعه ایجاد می شود.

وی از مردم خواست برای دریافت دزهای یادآور(سوم و چهارم) حتما اقدام کنند و افزود: مطمئنا با دریافت دزهای یادآور واکسن کووید و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در مراکز پرازدحام و قرنطینه خانگی در صورت ابتلا به بیماری، می توانیم همه با هم شرایط استان را به سمت ایمنی بیشتر در مقابل سویه جدید بیماری کرونا هدایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه تمامی مراکز بهداشتی سراسر استان در حال ارائه واکسن کووید به مردم و مسافران هستند گفت: تمامی گروه های سنی بالای ۱۸ سال که تاکنون دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند می توانند برای دریافت دز سوم واکسن اقدام کنند.

نورصالحی ادامه داد: همچنین تمامی گروه های سنی بالای ۱۸ سال که سه دز واکسن را تاکنون دریافت کرده اند با گذشت چهار تا شش ماه از آخرین تزریق، می توانند دز چهارم واکسن کووید را تزریق کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که با همکاری مردم استان تکمیل دزهای واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۱۸ سال استان به سرعت رقم بخورد، مطمئنا از میزان شیوع بیماری به شدت کاسته می شود.

معاون علوم پزشکی گیلان با تاکید بر استفاده از ماسک در مراکز شلوغ و پرجمعیت گفت: استفاده از ماسک در پاساژها، مراکز خرید، بانک ها، کنسرت های موسیقی و حتی خیابان های شلوغ و پرتردد که فاصله افراد با یکدیگر بسیار کم است، ضرورت دارد و می تواند در پیشگیری از ابتلا بسیار تاثیرگذار باشد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !