امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۲۶:۵۲ - دوشنبه ۹ مرد ۱۴۰۲
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ممنوعیت ۴ ماهه واردات/ ۱۰۰ هزار تن برنج مازاد در گیلان موجود است
گیلنا – استاندار گیلان با اشاره به آغاز خرید برنج مازاد از کشاورزان استان از سوی فروشگاه های زنجیره‌ای گفت: در زمان حاضر، حدود ۱۰۸ هزار تن برنج مازاد شامل ۳۰ هزار تن در اختیار کشاورزان و بقیه در شالیکوبی‌ها موجود است.

به گزارش خبرنگار گیلنا، اسدالله عباسی اظهار کرد: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به گیلان، تصمیمات خوبی در ارتباط با خرید برنج مازاد کشاورزان استان گرفته شد که طی هفته جاری اجرایی شده است.

وی با اشاره به خرید توافقی برنج مازاد کشاورزان گیلان از سوی فروشگاه های زنجیره‌ای خاطر نشان کرد: برنج پرمحصول نیز به صورت تضمینی خریداری می شود؛ نوع تولید برنج در گیلان متفاوت است و در این استان تنها حدود پنج هزار تن برنج پرمحصول از نوع شیرودی تولید می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ۳۵ درصد برنج مورد نیاز کشور شامل ۷۱۰ تا ۷۵۰ هزار تن در استان تولید می شود، اضافه کرد: حدود یک میلیون تن برنج در مازندران و بقیه در سایر مناطق کشور تولید می شود.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته “بررسی مسائل شالیکاران استان‌های شمالی کشور” به دستور رئیس جمهور و به ریاست معاون اول و تصمیمات خوب این نشست اظهار کرد: در این جلسه اعلام کردیم که واردات برنج داخلی و خارجی به گیلان از مرز رودبار، اردبیل و رودسر ممنوع است ضمن اینکه واردات برنج نیز تا چهار ماه متوقف خواهد بود.

عباسی با بیان اینکه در روزهای آینده شرایط خوبی فراهم خواهد شد، اضافه کرد: برنج های موجود در دست کشاورزان و در شالیکوبی ها تا اواخر مرداد خریداری خواهد شد و برنج جدید وارد بازار می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: تمام حلقه های زنجیره‌ اعم از تولیدکننده و مصرف کننده برنج را مورد توجه قرار می دهیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !