امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۱۸:۱۰ - سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گام بلند گیلان در ارزآوری
گیلنا –  معاون اقتصادی استاندار گیلان، تقویت صادرات را یکی از مولفه های مبارزه اصولی با قاچاق دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۵۸۰ میلیون دلار صادرات داشتیم. به گزارش گیلنا از رشت، آرش فرزام صفت، شعار «جهش تولید» را یک شعار اقتصادی دانست و اظهار کرد: موضوع جهش تولید یک امر موقت و کوتاه مدت نیست که […]

گیلنا –  معاون اقتصادی استاندار گیلان، تقویت صادرات را یکی از مولفه های مبارزه اصولی با قاچاق دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۵۸۰ میلیون دلار صادرات داشتیم.

صادرات ۵۸۰ میلیون دلاری گیلان/ سهامداری مردم؛ پشتیبان تولید و اشتغال

به گزارش گیلنا از رشت، آرش فرزام صفت، شعار «جهش تولید» را یک شعار اقتصادی دانست و اظهار کرد: موضوع جهش تولید یک امر موقت و کوتاه مدت نیست که بتوانیم در طول یک سال به دنبال تحقق آن باشیم لذا سه راهبرد کوتاه مدت برای استان گیلان در سال جهش تولید تعریف کردیم.

وی یکی از مولفه های افزایش تولید را ایجاد کاخانه ها و واحدهای تولیدی جدید یا تکمیل واحدهای نیمه تمام دانست و افزود: عملا در طول یک سال امکان راه اندازی واحدهای تولیدی جدید وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، از شناسایی ۱۹۸ پروژه اقتصادی نیمه تمام در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: برای راه اندازی این واحدهای تولیدی به ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم.

فرزام صفت، با بیان اینکه واحدهای اقتصادی فعال برای افزایش تولید به سرمایه در گردش نیاز دارند، عنوان کرد: استان گیلان ۹۲ پروژه اقتصادی خاص دارد که برای افزایش سرمایه در گردش باید تسهیلات ۱۱۰۰ میلیارد تومانی به آن اختصاص دهیم. در این راستا تفاهم نامه تخصیص سه درصد از سود یارانه برای تسهیلات سرمایه در گردش را با سازمان برنامه و بودجه منعقد کردیم.

وی یکی از راهکارهای جهش تولید را احیای واحدهای راکد و غیر فعال و واحدهای در تملک بانک ها دانست و گفت: شیوع بیماری کرونا اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده و به اذعان اقتصاددانان شاهد کوچک شدن سه درصدی حجم اقتصاد دنیا هستیم و حتی کشورهای توسعه یافته رشد اقتصادی منفی را تجربه کردند.

معاون اقتصادی استانداری گیلان، افزایش قیمت ارز که به واسطه تحریم ها اتفاق افتاده را از دیگر عوامل محدودکننده اقتصاد کشور دانست و متذکر شد: برای جهش تولید نیازمند تزریق منابع مالی جدید هستیم که این منابع مالی جدید توسط سرمایه گذاران داخلی، سرمایه گذاری خارجی و یا مشارکت بانک ها تامین می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش سرمایه در گردش از توان بنگاه های اقتصادی خارج است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از قوانین و مقررات بانک ها نیز با تولید در تعارض است و واحدهای تولید نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

فرزام صفت، با اشاره به وجود قوانین مزاحم و دست و پاگیر در فضای تولید و کسب و کار کشور، اضافه کرد: حذف قوانین مزاحم یکی از مولفه های اساسی بهبود فضای کسب و کار است و خوشبختانه مجلس و دولت اقدامات خوبی برای تلطیف قوانین به نفع تولید و پالایش آیین نامه ها انجام داده اند.

معاون اقتصادی استانداری گیلان، با اشاره به تشکیل منظم شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، تصریح کرد: بانک ها ملزم شدند معادل ۷۰ درصد منابع خودشان را صرف پرداخت تسهیلات و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در استان کنند.

وی اکوسیستم استارت آپی استان گیلان را از حیث تعداد، حجم و نرم افزار بسیار مناسب دانست و گفت: گیلان بعد از تهران رتبه دوم ایجاد نرم افزارهای استارت آپی را دارد، اما در فروش و بازاریابی دچار مشکل هستیم لذا امسال صندوق پژوهش و فناوری را در گیلان افتتاح کردیم تا استارت آپ ها بتوانند از تسهیلات کم بهره استفاده کنند؛ همچنین کارخانه فناوری و فن بازار را در استان راه اندازی کردیم.

فرزام صفت، مناطق مرزی استان گیلان را از لحاظ قاچاق قابل کنترل دانست و بیان کرد: مرز زمینی محدودی با جمهوری آذربایجان داریم و احتمال قاچاق از مرزهای دریایی هم خیلی پایین است. همچنین افزایش قیمت ارز در سال جاری فضا را برای قاچاق محدودتر کرده و صرفه اقتصادی خودش را از دست داده است.

وی تقویت صادرات را یکی از مولفه های مبارزه اصولی با قاچاق دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۵۸۰ میلیون دلار صادرات داشتیم؛ این در حالی است که به واسطه شیوع کرونا خیلی از مرزهای کشور بسته بود، اما با کمک بخش خصوص و تجار و بازرگانان، فرایند صادرات از مرزهای گیلان صورت گرفت.

معاون اقتصادی استانداری گیلان، استفاده از سرمایه های خرد مردم را یکی از روش های تامین مالی برای بنگاه های اقتصادی دانست و ادامه داد: ورود سرمایه های خرد مردم به بازار سرمایه کشور موجب ایجاد تورم می شود لذا تشکیل تعاونی های توسعه و عمرانی شهرستانی را برای تجمیع سرمایه های خرد مردم در دستور کار داریم و تاکنون ۱۱ شهرستان از ۱۶ شهرستان گیلان این تعاونی را تشکیل داده اند.

فرزام صفت، با اشاره به تشکیل شرکت سهام عدالت در گیلان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان عضو این تعاونی با سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی هستند و به زودی مجمع عمومی شرکت به صورت مجازی برگزاری می شود.

وی با بیان اینکه سرمایه های خرد مردم می تواند به عنوان سهام کارخانجات بزرگ استان پشتیبان تولید و اشتغال باشد، اظهار کرد: هنوز ۸۰۰ هزار نفر سجامی نشده اند و باید نسبت به ثبت نام و مدیریت سهام خود اقدام کنند.

معاون اقتصادی استانداری گیلان، از راه اندازی مرکز شبانه روزی خدمات دهی به واحدهای تولیدی در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !