امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۱۶:۲۸ - پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد:
وجود بیش از ۱۱۰۰ هکتار بافت تاریخی در ۶ شهرستان گیلان
گیلنا- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وجود هزار و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی در شش شهرستان استان، گفت: بیش از ۵۲۰ هکتار مربوط به شهرستان رشت است. به گزارش گیلنا از رشت ماکان پدرام  در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات با اشاره به اینکه ۳۰ شهر استان گیلان […]

گیلنا- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وجود هزار و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی در شش شهرستان استان، گفت: بیش از ۵۲۰ هکتار مربوط به شهرستان رشت است.

وجود بیش از ۱۱۰۰ هکتار بافت تاریخی در ۶ شهرستان گیلان

به گزارش گیلنا از رشت ماکان پدرام  در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات با اشاره به اینکه ۳۰ شهر استان گیلان دارای مصوبه بافت فرسوده هستند، اظهار کرد: مجموع مساخت بافت‌های فرسوده استان گیلان ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار بوده که رشت با بیش از ۷۱۷ هکتار بیشترین بافت فرسوده را دارد.

وی با اشاره به انجام مشاوره برای بهسازی بافت‌های فرسوده، گفت: این مشاوره در زمینه بافت‌های فرسوده شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، آستارا، لاهیجان، رودسر و لنگرود انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه به موضوع بافت‌های تاریخی نیز اشاره و با بیان اینکه شش شهر از ۵۲ شهر استان گیلان دارای چنین بافت‌هایی هستند، افزود: در مجموع در شش شهر رشت، بندر انزلی، لنگرود، املش، رودسر و لاهیجان هزار و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بافت‌های تاریخی نیز شهر رشت با ۵۲۵ هکتار بیشترین بافت‌های تاریخی را دارد، ادامه داد: هزار و ۳۵۳ هکتار سکونتگاه غیر رسمی نیز در استان گیلان در شهرها رشت و لنگرود شناسایی شده است.

پدرام با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی شهری به استان گیلان اختصاص یافته است، اظهار کرد: هزار و ۹۸۳ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی به اختصاص هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از یک منبع دیگر به این موضوع اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بازآفرینی شهری به استان گیلان اختصاص داده شده و مجوز افزایش شش میلیارد تومان دیگر نیز دریافت شده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !