امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۳۸:۵۲ - جمعه ۵ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد؛
اجرای طرح زراعت چوب در ۵ هزار هکتار از اراضی گیلان در سال “جهش تولید”
گیلنا – مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به اجرای طرح کاداستر در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته، گفت: طرح کاداستر ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی گیلان تهیه شد. به گزارش گیلنا از رشت، محسن یوسف پور  با اشاره به دو پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه آبخیزداری در سال گذشته، اظهار […]

گیلنا – مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به اجرای طرح کاداستر در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته، گفت: طرح کاداستر ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی گیلان تهیه شد.

طرح کاداستر ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی گیلان تهیه شد

به گزارش گیلنا از رشت، محسن یوسف پور  با اشاره به دو پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه آبخیزداری در سال گذشته، اظهار کرد: در مجموع به این دو پروژه ۴۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافت.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از منابع طبیعی در برابر حوادث و بلایایی طبیعی همانند سیل، گفت: در همین راستا طرح‌های زراعت چوب، تهیه کاداستر اراضی ملی، نهال کاری در بافت‌های مخروبه جنگلی و اجرای طرح‌های مرتع داری در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در ۵ هزار هکتار از اراضی دولتی و غیردولتی استان، گفت: ۲۰۰ هزار مترمکعب چوب از نوع صنوبر تا شهریور امسال از استان گیلان وارد بازار می‌شود که نمادی از تحقق شعار «جهش تولید» است.

وی با بیان اینکه این میزان چوب از اجرای این طرح در هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی به دست آمده است، تصریح کرد: ۱۳۰ هزار اصله نهال شمشاد نیز در نهالستان‌های استان گیلان در شهرهای تالش، ماسال و رضوانشهر تولید شده است.

یوسف پور با اشاره به اینکه متأسفانه گونه‌های جنگلی شمشاد در حال نابودی هستند، ادامه داد: برای حفاظت از این گونه سه ذخیرگاه شمشاد به سطح ۲۵ هکتار در استان گیلان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات آبخیزداری در سال گذشته دو برابر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته شاهد اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان‌های آستارا، فومن، شفت، صومعه سرا و رضوانشهر، ماسال، رودبار و املش و رودسر بوده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه طرح کاداستر در ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان تهیه شده است، افزود: در سال گذشته نیز طرح کاداستر در ۲۵۰ هزار هکتار اجرایی شده و ۵۰۰ هزار هکتار دیگر باقی مانده که نیازمند تأمین اعتبار است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !