امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۳۹:۲۲ - چهارشنبه ۱۲ مرد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلان «بنزین خوره» دارد!
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین در چهارماه نخست سال به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: در استان گیلان ۹۵ میلیون لیتر سوخت بیشتر به نسبت سال گذشته مصرف شده است که ۶ درصد از نرم مصرف کشوری رشد مصرفی دارد.

به گزارش  پایگاه خبری گیلنا، کوروش بالادست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احداث جایگاه‌های جدید عرضه فرآورده نفتی در گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: بر اساس آمار ۱۳۰ جایگاه عرضه فرآورده نفتی در گیلان وجود دارد که سه جایگاه عرضه سوخت در سال جدید به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ جایگاه نیز در حال احداث بوده و همچنین ۱۰ جایگاه دیگر بعد استعلام احداث می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن ۹۹ جایگاه جایگاه سی ان جی در گیلان گفت: ۱۰۰ جایگاه سی ان جی در این استان وجود دارد که ۹۹ جایگاه فعال است و یک جایگاه سی ان جی غیرفعال نیز دارای مشکلات حقوقی است.

به گفته مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان، این استان به لحاظ استانداردسازی جایگاه سی ان جی رتبه یک کشور را دارد که دلیل آن استانداردسازی شدن ۹۰ درصد جایگاه‌های سی ان جی است.

بالادست با تأکید بر لزوم توجه به احداث جایگاه عرضه سوخت در نقاط شریانی گیلان افزود: در حال حاضر در ۲۱ جایگاه در اتوبون‌های گیلان وجود داشته و در تلاش برای احداث جایگاه سوخت در دیگر نقاط استان نیز ادامه‌ دارد.

وی از رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین در چهارماه نخست سال به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: در استان گیلان ۹۵ میلیون لیتر سوخت بیشتر به نسبت سال گذشته مصرف شده که ۶ درصد از نُرم مصرف کشوری رشد مصرفی دارد.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در کشور را شایعه دانست و بیان کرد: بر اساس اعلام دولت و وزارت اقتصاد در سال جدید هیچ برنامه‌ای از سوی دولت مبنی بر افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی وجود نداشته و این مهم به وزارت نفت هم اعلام شده است.

بالادست با بیان اینکه تمام نیروگاه در گیلان در صورت قطعی گاز از نفت گاز استفاده می‌کنند، افزود: تنها یک کارخانه سیمان در لوشان از نفت کوره استفاده می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۱۴ عرصه جایگاه نفت و گاز در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: هیچ کمبود جایگاه عرضه سوخت در شرق گیلان وجود ندارد زیرا ۱۴ عرصه جایگاه نفت و گاز در لاهیجان وجود دارد که بیشتر از نیاز بوده و زیان‌ده محسوب می‌شوند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان یکی از اهداف دولت مردمی را گاز دار کردن تمام خانوارها در سطح کشور دانست و افزود: ۱۷ هزار خانوار فاقد گاز در استان گیلان وجود دارد که دو هزار خانوار در بافت فرسوده اسکان دارند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !