امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۲۲:۵۷ - چهارشنبه ۲۷ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد؛
ثبت نام ۱۷۳۲ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در گیلان
گیلنا- رئیس ستاد انتخابات گیلان به ثبت نام هزار و ۷۳۲ نفر در انتخابات شوراهای شهر استان اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ نفر کمتر از دوره گذشته ثبت نام کرده اند. به گزارش  گیلنا از رشت، محمود قاسم نژاد  در نشست خبری با بیان اینکه تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها زندگی سختی برای مردم رقم […]

گیلنا- رئیس ستاد انتخابات گیلان به ثبت نام هزار و ۷۳۲ نفر در انتخابات شوراهای شهر استان اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ نفر کمتر از دوره گذشته ثبت نام کرده اند.

ثبت نام ۱۷۳۲ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در گیلان

به گزارش  گیلنا از رشت، محمود قاسم نژاد  در نشست خبری با بیان اینکه تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها زندگی سختی برای مردم رقم زده است، اظهار کرد: این عوامل در امور اجرایی نیز تأثیرگذار است اما سعی کردیم با بهره‌گیری از تمام توان خود وظایف را به نحو احسن انجام دهیم.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به اینکه از چند ماه گذشته کار انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را آغاز کردیم، افزود: از روز بیستم اسفندماه فرآیند ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر و روستا آغاز شد و داوطلبان از چهار روش نسبت به نام نویسی اقدام کردند.

وی با اشاره به تمدید زمان مهلت نام نویسی در انتخابات شورای شهر و روستا، اضافه کرد: ثبت نام افرادی که از طریق روش الکترونیکی اقدام کردند نیمه تمام است و ۵۸ مورد درخواست عضویت در شوراها را داریم که فرآیند ثبت نام آنها هنوز تکمیل نشده است.

قاسم نژاد با بیان اینکه تاکنون یعنی تا ساعت ۱۵ عصر امروز، هزار و ۷۳۲ نفر در ۴۴ شهر گیلان برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند، بیان کرد: ۹۰۴ نفر یعنی ۵۲ درصد از شرکت کنندگان به صورت غیرحضوری ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ادامه داد: هزار و ۵۴۸ نفر یعنی ۸۹.۵ درصد داوطلبان مرد و ۱۸۴ نفر یعنی ۱۰.۵ درصد زن هستند.

وی تصریح کرد: از میان تمام افراد ثبت نام کننده، ۲۰ نفر دارای تحصیلات حوزوی، ۴۰ نفر دکتری، ۴۷۳ نفر فوق لیسانس و ۹۶۷ نفر لیسانس، ۱۶۹ نفر فوق دیپلم، ۵۶ نفر دیپلم و ۷ نفر زیر دیپلم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان عنوان کرد: از میان داوطلبان، ۱۴۷ داوطلب زیر ۳۰ سال، ۲۸۶ بین ۳۰ تا ۳۵ و ۳۳۲ نفر بین ۴۱ تا ۴۵ سال سن دارند.

وی با اشاره به وضعیت شغلی داوطلبین گفت: ۱۳۲ نفر از داوطلبان فرهنگی، ۴۱۷ نفر کارمند دولت، ۹ نفر پزشک، ۱۵ نفر کشاورز، ۳۳ نفر از اساتید دانشگاه، ۵ نفر نظامی، ۶۵۲ نفر مشاغل آزاد و ۸ نفر روحانی و ۴۴ نفر نیز بیکار هستند.

قاسم نژاد با اشاره به ادیان و مذهب داوطلبان تصریح کرد: ۵۹ نفر یعنی ۳.۵ درصد داوطلبان از اهل تسنن هستند و هزار و ۶۷۳ نفر یعنی ۹۶.۵ نفر نیز شیعه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تاکید کرد: ۳۱۳ نفر یعنی ۱۸ درصد از داوطلبان دارای سابقه عضویت در شوراها و هزار و ۴۱۹ نفر یعنی ۸۲ درصد فاقد سابقه عضویت در شوراها هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان نام نویسی در انتخابات شهر و روستا مربوط به شهرستان رشت با ۴۵۵ داوطلب است افزود: کمترین میزان نام نویسی نیز مربوط به شهرستان شفت یعنی ۳۰ نفر است.

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه آمار و میزان ثبت نام افراد در این دوره از انتخابات بسیار نزدیک به دوره پنجم است گفت: نگرانی از این بابت نداریم و برای هر کرسی چندین نفر رقابت می‌کنند.

قاسم نژاد با بیان اینکه ۲۸۱ کرسی برای شوراهای استان گیلان داریم که شهر رشت ۱۱ کرسی دارد، بیان کرد: حدود ۱۰۰ نفر نسبت به دوره قبل کمتر نام نویسی کردند.

گفتنی است؛ که با توجه به اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور و تمدید مدت زمان پایان یافتن نام نویسی در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اطلاعات مذکور مربوط به ساعت ۱۵ روز چهارشنبه است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !