امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۱۴:۱۶ - جمعه ۳ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش امام جمعه رشت به افسارگسیختگی قیمت ها در بازار!
گیلنا – امام‌جمعه رشت با اشاره به فراوانی آسیب‌های اقتصادی در دوران کرونایی و افزایش بی‌رویه قیمت و تورم خاطرنشان کرد: بارها به مسؤولان گفتیم و میگوییم حال که نمی‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید حداقل دیگر افزایش ندهید، من از این بالا رفتن‌ قیمت‌ها متعجبم. به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین خطبه‌های […]

گیلنا – امام‌جمعه رشت با اشاره به فراوانی آسیب‌های اقتصادی در دوران کرونایی و افزایش بی‌رویه قیمت و تورم خاطرنشان کرد: بارها به مسؤولان گفتیم و میگوییم حال که نمی‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید حداقل دیگر افزایش ندهید، من از این بالا رفتن‌ قیمت‌ها متعجبم.آمریکایی‌ها جز آزار چیزی برای ملت‌ها نداشتند

به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به قانون کاپیتولاسیون در تاریخ ایران اظهار کرد: طبق این قانون، اگر آمریکایی‌ها در ایران سگ ‌داشتند کسی حق تعدی به سگ‌های آن‌ها را نداشت که به حول قوه الهی آن قرارداد ننگین از بین رفت و امروز عزت به مردم برگردانده شد.

وی با اشاره به جنگنده‌های آمریکایی که شب گذشته با حرکت ایذایی برای هواپیمای مسافربری ماهان ایران مزاحمت ایجاد کردند، گفت: آمریکایی‌ها جز آزار چیزی برای ملت‌ها نداشتند و از وزارت دفاع و نیروهای مسلح می‌خواهیم که در یک اقدام مقابل این تعرض گستاخانه آنان را پاسخ دهند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در برابر هر تعرضی، اقدام متقابل را انجام خواهد داد، افزود: نفت‌کش‌های ما که تا سواحل آمریکای لاتین رفتند باعث عقده آن‌ها شده و ما معتقدیم که نیروهای مسلح و به‌ویژه سپاه عزیز دست قدرت خود را به استعمارگران نشان خواهند داد.

فلاحتی با اشاره به قطعنامه ۵۹۸ و قبول آتش‌بس توسط ایران که منافقین کوردل هفت روز بعدازآن با تحریک عراقی‌ها، وارد شهرهای ایران شد، بیان کرد: خدای متعال نیروهای مجاهد ما را بر سرشان ریخت و آن‌ها نابود کرد و آواره شدند.

وی با بیان اینکه منافقین آواره شده در ریاض پایگاه اعتدال و آلبانی حضورداشته و اقدامات سایبری می‌کنند، تصریح کرد: سه نفر از اغتشاشگرانی که جنایاتی را مرتکب شدند با هشتک زدن‌ها وارد فعالیت شدند، البته عرض من به دستگاه‌های مربوطه این است که باید اول جنایات این‌ها را به گوش مردم می‌رساندند تا مردم بدانند که آنان چه جنایاتی را علیه مردم عزیز ایران انجام دادند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به پنجم مرداد سالروز بزرگداشت اولین نماز جمعه بعد از انقلاب گفت: نمازگزاران گیلان با رعایت کامل پروتکل بهداشتی در نماز جمعه حاضرشده و به زیبایی، عامل به دستورات بهداشتی هستند.

فلاحتی با اشاره به هفتم مرداد سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) یعنی اولین بنیان‌گذار دانشگاه اسلامی گفت: اطعام، قربانی و سیر کردن نیازمندان بسیار حائز اهمیت است، امسال حج تعطیل است لذا با  قربانی کردن به‌عنوان یکی از اعمال حج مبنی بر کمک بر نیازمندان را می‌توان، کمک شایان توجهی داشت، چراکه مساجد محلات برای کمک به نیازمندان اجتماع یافته و رزمایش مواسات را به انجام می‌رسانند.

وی با تأکید بر اینکه طرح مواسات دوم با نام نهضت تعاون و احسان به نیازمندان است، افزود: واقعاً خجالت می‌کشیم وقتی می‌بینیم در جامعه کسانی هستند که به این بسته‌ها نیاز دارند، چرا باید در جامعه ما افرادی باشند که نیازی به این بسته‌ها داشته ولی برخی‌ها روزبه‌روز دارایی‌های خود را انباشت می‌کنند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فراوانی آسیب‌های اقتصادی در دوران کرونایی و افزایش بی‌رویه قیمت و تورم خاطرنشان کرد: بارها به مسؤولان گفتیم و میگوییم حال که نمی‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید حداقل دیگر افزایش ندهید، من از این بالا رفتن‌ قیمت‌ها متعجبم.

فلاحتی با اشاره به سبک زندگی اسلامی در جوامع اسلامی اظهار کرد: خوردن و آشامیدن نیز از اقسام حیاء مسلمان در برابر خداست، چراکه لقمه حرام تا چند نسل تأثیر منفی گذاشته و در تربیت، هدایت و سعادت فرزندان تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه خداوند استفاده از مواهب طبیعت را برای انسان‌ها مجاز دانسته و اصل در استفاده از مواهب عالم اباحه است، گفت: آن دسته از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌هایی که اسلام منع کرده از حدودی است که مسلمانان باید آن را در نظر بگیرند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه نباید دیر رسیدن روزی حلال باعث شود که دنبال روزی حرام رفت، افزود: بر اساس روایات  هرکس بی‌حیایی کرده و از راه حرام دنبال روزی می‌گردد، هم از آن روزی جا می‌ماند هم از روزی حلال.

فلاحتی با بیان اینکه پیامبر (ص) از کسب‌وکار حرام امت خود نگران بود، خاطرنشان کرد: هیچ ذره‌ای از کارها و برنامه‌ها ازنظر الهی پنهان نمی‌ماند، لذا باید در خوردن و آشامیدن نیز پایند حدود الهی بود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !