امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۳:۳۸:۲۸ - سه شنبه ۲۰ ارد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل استاندارد گیلان مطرح کرد؛
صدور نخستین گواهینامه دانش نماد در گیلان/ سلامت و امنیت غذایی خط قرمز استاندارد است
مدیر کل استاندارد گیلان با اشاره به صدور نخستین گواهینامه دانش نماد در این استان، گفت: ۲۰۳ گواهینامه استاندارد واحدهای تولیدی و صنفی باطل شد

.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا  مهناز جعفریان در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به نامگذاری سال، اظهار کرد: تولید و اشتغال بدون مؤلفه استاندارد و کیفیت بی معنا است و قابلیت اجرایی شدن ندارد و اگر هم اجرایی شود در بخش تجاری سازی محصولات با مشکل برخورد می‌کند.

وی به اهمیت و جایگاه استاندارد در اعتمادسازی جامعه و مردم اشاره کرد و افزود: برچسب و مؤلفه استاندارد در محصولات و تولیدات، مورد جلب رضایت و اعتماد مخاطبان می‌شود.

فله فروشی مهم‌ترین آسیب در بخش کشاورزی است

مدیرکل استاندارد گیلان از صدور گواهینامه‌های دانش نماد برای فعالیت‌های تولیدی در استان خبر داد و اضافه کرد: با بررسی‌ها و ارزیابی مدارک مورد نظر تا هفته آینده نخستین گواهینامه دانش نماد در استان صادر می‌شود.

جعفریان با اشاره به اهمیت مقوله استاندارد بخش‌های مختلف و ایجاد امنیت غذایی در جامعه، فله فروشی را یکی مهم‌ترین آسیب‌ها در بخش محصولات کشاورزی دانست و بیان کرد: فله فروشی محصولات کشاورزی بویژه برنج، چای و حبوبات در استان سبب شده تا تقلب در فروش اجناس صورت گیرد.

وی با تاکید بر برندسازی محصولات و تولیدات کشاورزی، با بیان اینکه این امر راهکاری مناسب برای شناسنامه دار کردن آنها است، افزود: با برندسازی و بسته بندی محصولات و خارج کردن از فروش فله‌ای می‌توان قابلیت ردیابی و پیگیری به آن بخشید.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در اعتمادسازی و فرهنگ استفاده از محصولات دارای علامت استاندارد بسیار پررنگ است، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها مردم را به استفاده از محصولات دارای استاندارد تشویق کنند.

ارزیابی ۱۲ هزار واحد صنفی در گیلان

جعفریان از ارزیابی ۱۲ هزار واحد صنفی در استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۷ هزار بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی در گیلان صورت گرفته که این آمارها اهمیت موضوع استاندارد را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر آموزش محوری و تکیه بر دانش روز در حوزه استاندارد، افزود: بیش از ۴۸ هزار نفر ساعت در حوزه استاندارد در گیلان آموزش داده شده است.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه اثرات توجه به مقوله استاندارد سال‌های بعد نمایان می‌شود، گفت: توجه به استاندارد محصولات و تولیدات باعث می‌شود در سال‌های آتی هزینه‌های درمان کاهش پیدا کند.

جعفریان با تاکید بر برخورد جدی با متخلفین در حوزه استاندارد، بیان کرد: در سال گذشته، ۲۰۳ گواهینامه استاندارد واحدهای تولیدی و صنفی ابطال شد و همچنین گواهینامه ۵۱ فرآورده تولیدی در استان تعلیق شد.

وی به چرایی تعلیق و ابطال گواهینامه استاندارد فرآورده‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: تعطیلی واحدهای تولیدی و همچنین پایین بودن کیفیت محصولات عمده ترین دلیل ابطال و تعلیق گواهینامه استاندارد فراورده‌های تولیدی بوده است.

صدور بیش از ۷۰۰ اخطار و تذکر به فرآورده‌های تولیدی

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه سلامت و امنیت غذایی خط قرمز این سازمان است، گفت: بیش از ۷۰۰ مورد اخطار و تذکر به فرآورده‌های تولیدی که مؤلفه استاندارد را رعایت نکرده و یا نسبت به این موضوع کم توجه بودند، صادر شده است.

جعفریان با اشاره به بازرسی از ۱۲ هزار واحد صنفی و تولیدی در گیلان، اضافه کرد: از این تعداد بازرسی‌ها حدود ۶۰۰ واحد صنفی و ۱۰۰۰ فرآورده‌های غیر استاندارد شناسایی شد.

وی با اشاره به بازرسی‌های ویژه در ماه مبارک رمضان، افزود: در این ماه حدود ۳۳۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفت و از این تعداد ۵۶ واحد صنفی با ۱۳۰ فرآورده غیر استاندارد شناسایی شد.

مدیرکل استاندارد گیلان با تأکید بر ارزیابی کمی و کیفی محصولات، بیان کرد: با ارزیابی بیش از ۸ هزار ترازوی واحدهای صنفی در گیلان قریب ۸ درصد تخلف کم فروشی شناسایی شده است.

جعفریان از ارزیابی حدود ۴۵۰۰ مورد نازل جایگاه سوخت در استان خبر داد و اضافه کرد: در این ارزیابی‌ها کمتر از یک درصد خطای مثبت مشاهده شد.

وی همچنین افزود: در ارزیابی از باسکول‌ها و وسایل نقلیه جاده‌ای بیش از ۱۷ درصد آمار انحراف و خطای مثبت مشاهد شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !