امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۳۷:۵۰ - شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پرندگانی که قتل و عام می شوند
گیلنا- فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان از قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی خبر داد. به گزارش گیلنا از رشت، ساسان اکبری‌پور د اظهار کرد: امسال شکار پرندگان مهاجر ممنوع است و تاکنون مجوزی برای شکار صادر نشده است به این ترتیب با شکارچیان و خاطیان به جد برخورد می‌شود. […]

گیلنا- فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان از قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی خبر داد.

به گزارش گیلنا از رشت، ساسان اکبری‌پور د اظهار کرد: امسال شکار پرندگان مهاجر ممنوع است و تاکنون مجوزی برای شکار صادر نشده است به این ترتیب با شکارچیان و خاطیان به جد برخورد می‌شود.

وی با اشاره به حضور جمعیت مناسب پرندگان مهاجر در گیلان افزود: حفاظت از پرندگان مهاجر در اولویت برنامه کاری ما قرار دارد و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اکبری‌پور ادامه داد: اغلب پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های امن شهرستان انزلی، صومعه‌سرا، لنگرود و لاهیجان و به خصوص در پارک ملی بوجاق زمستان‌گذرانی می‌کنند.

فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: مناطق تالابی و شالیزارها بیش از دیگر اماکن گیلان مورد تخلف و ورود شکارچیان برای شکار پرندگان مهاجر است و پرندگان از نوع مرغابی‌سانان نظیر خوتکا بیش از دیگر پرندگان شکار می‌شوند.

وی با بیان اینکه باکلان در استان مصرف چندانی ندارند، تصریح کرد: گزارش ها حاکی از آنست که باکلان در مازندارن طرفدار دارد و به همین دلیل شکارچیان بیشتری برای شکار باکلان در گیلان اقدام می‌کنند و این شکارچیان باکلان‌های شکار شده را برای فروش و مصرف به اسان مازندران می‌برند.

اکبری‌پور با اشاره به اقدام بی رحمانه و مجرمانه فردی با هویت مشخص در قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی، گفت: اکیپی از یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه حسن رود پس از ردگیری شکارچی متخلف در محل اختفای فرد، موفق به کشف و ضبط ۴۲ قطعه لاشه ذبح شده پرنده حمایت شده باکلان شدند که مراتب پس از تنظیم صورت جلسه جهت طی مراحل قانونی و برخورد قضایی به دادگستری شهرستان ارسال شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !