امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۴۳:۲۱ - جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سردار سلیمانی دنیا را متحول کرد/درس اخلاص سردار دل‌ها به مسؤولان
گیلنا -امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بزرگ‌ترین درس سردار به مسؤولین این است که با اخلاص برای مردم کار کنند، گفت: اگر ما در مکتب تربیتی خود خروجی‌های فراوانی نداشته باشیم که داریم، یک سردار سلیمانی کافی است چراکه دنیایی را متحول کرده است. به گزارش  گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی […]

گیلنا -امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بزرگ‌ترین درس سردار به مسؤولین این است که با اخلاص برای مردم کار کنند، گفت: اگر ما در مکتب تربیتی خود خروجی‌های فراوانی نداشته باشیم که داریم، یک سردار سلیمانی کافی است چراکه دنیایی را متحول کرده است.

سردار سلیمانی دنیا را متحول کرد/درس اخلاص سردار دل‌ها به مسؤولان

به گزارش  گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت، در مصلی این شهر با اشاره به سخنرانی رهبری با مردم عزیز قم، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، سردار عزیز ما هم شجاع بود و هم مدیر بود، برخی آدم‌ها شجاع‌اند، اما مدیر نیستند و برخی‌ها مدیرند ولی شجاعت ندارند اما این عزیز هر دو را با هم داشت.

وی با بیان اینکه برخی‌ها در جنگ، برخی امور را رعایت نکرده اما ایشان مسائل ریز اسلامی را رعایت می‌کرد، خاطرنشان کرد: سردار سپهبد قاسم سلیمانی بی‌ادعا بوده و در جمع به‌دوراز ظاهرنمایی حاضرشده و برای مردم با اخلاص کار می‌کرد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین درس سردار به مسؤولین این است که با اخلاص برای مردم  کار کنند، بیان کرد: برخی‌ها تا یک کاری می‌کنند انتظار دارند مردم آن‌ها رو مورد موهبت قرار داده و حتی دست و پای آنان را ببوسند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید تلاش کند تا رساله‌هایی با عنوان سلیمانی شناسی نوشته شود، بیان کرد: بیش از جنگ و بعدازآن و همچنین نقش برجسته این سردار رشید اسلام سرفصل‌های مفیدی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به ولوله‌ای که در منطقه بعد از شهادت سپه‌سالار امت اسلام و سیلی سپاه ایران به آمریکا رقم خورده است، گفت: آمریکا هیمنه اش در دنیا شکسته شد، چراکه  تحقیرشده و در حال دق کردن است.

فلاحتی با بیان اینکه بعد از پاسخ قاطع و سیلی ایران علیه آمریکا مسلمانان باور کردند که می‌توان در برابر قداره‌کشانی مانند آمریکا ایستادگی کرد، خاطرنشان کرد: در تاریخ آمریکا در قرن اخیر، سابقه ندارد که کشوری رؤیایی مستقیم با او داشته باشد.

وی این گفته  رئیس‌جمهور احمق آمریکا را که تا چندی پیش می‌گفت من عاشق نفتم و امروز از منطقه نفت نمی‌خواهم را دستاوردی عظیم برای منطقه دانست و افزود: آمریکایی‌ها هیروشیما و ناکازاکی را زده و هنوز تقابلی درخور آن جنایت ندیده‌اند، امروز کشورهایی مانند عراق باور کرده که می‌توانند ایستادگی کند و مصوبه‌ای داشته تا امریکا از عراق خارج شود.

فلاحتی با بیان اینکه کشورهای منطقه که سرسپرده آمریکای جنایت‌کار هستند درباره قدرت ایران و سیلی سپاه، سکوت کردند، گفت: اگرچه آن‌ها درباره قدرت  ایران حرفی نزدند اما سکوتشان به این معنی است که از این مسئله خرسند هستند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه ملت ایران و دولت‌ها، تهدیدها  را به فرصت تبدیل می‌کنند، بیان کرد: محور مقاومت در منطقه روح و جانی تازه گرفت و این روح تازه با هیچ هزینه مادی ایجاد نمی‌شد و این شهید عزیز با شهادتش به جوامع آزادی‌خواه این روح و جان را هدیه داد.

وی با بیان اینکه دشمن در  سال‌های اخیر تلاش می‌کند که  جوانان ایران را از آینده مأیوس کند، گفت: امروز افق‌های جوانان ایرانی به آینده روشن‌شده  و آن‌ها میگویند هستند و خواهند بود و  تا رسیدن به سر حد مطلوب و پیشرفت و قدرت از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند.

خطیب جمعه رشت با ابراز تعجب از برخی اظهارنظرها باوجوداین جنایت آشکار آمریکا تصریح کرد: هنوز برخی مسؤولان میگویند می‌توان از شیرابه‌های گندیده آمریکا  استفاده کرد، آخر دیگر تا چقدر دست دراز کنیم؟  با دست‌درازی با آن‌ها فقیر شدیم، باید تلاش کنیم تا دیگر فقیر نشویم.

وی خطاب به برخی مسؤولانی که هنوز چشم امید به برخی شیرابه‌های گندیده آمریکا دارند،  گفت: دوپهلو سخن نگویید، به دامن مردم برگردید و دست از آمریکا بردارید.

فلاحتی با اشاره به نکات تربیتی مکتب اسلام، بیان کرد: اسلام عزیز طرفدار تربیت انسان است، لذا برخی از آیات قرآن نیز به نکته مهم تربیت انسان تأکید دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آیات الهی درصدد تربیت انسان بوده تا او علاوه بر سعادت در دنیا به آبادی آخرت نیز دست پیدا کند، گفت: سردار سلیمانی تربیت‌شده مکتب اسلام است بنابراین، اگر ما در مکتب تربیتی خود خروجی‌های فراوانی نداشته باشیم که داریم، یک سردار سلیمانی کافی است چراکه دنیایی را متحول کرده است.

امام‌جمعه رشت با بیان مراحل تربیتی دینی ازجمله تشویق و تنبیه در سلسله مراحل تربیت، افزود: مرحله گفتاری و مرحله رفتاری دو مقوله‌ای است که باید در سلسله  مراحل عملیاتی تنبیه موردتوجه قرار بگیرد تا حرف تأثیرش بیش از رفتار باشد.

فلاحتی با اشاره به تأثیر فراوان زبان در سلسله مراحل تنبیه گفت: گاهی اوقات  بیان یک داستان یا نکته مهم، حدیث یا روایت، تأثیرش بر فرد و متربی بیش از رفتار خواهد بود.

یکی از دانش‌آموزان اتحادیه دانش‌آموزی استان، قبل از خطبه‌های نماز جمعه  با قرائت بیانیه‌ای برای خونخواهی سردار دل‌ها و انتقامی سخت از مستکبران و یاوه‌گویانی که دست به چنین جنایتی زدند، اظهار کرد: ما  به‌هیچ‌عنوان نگران نیستم چراکه مطمئنم نیروهای نظامی به فرماندهی رهبر معظم انقلاب، انتقامی سخت را از جانیان و مستکبران عالم خواهند گرفت و این تنها یک سیلی بود از جانب جمهوری اسلامی و تا انتقام سخت جهاد ادامه خواهد داشت.

دانش‌آموز رضایی با تأکید بر اینکه نه سازش می‌کنیم و نه تسلیم خواهیم شد گفت: شاید تا پیش‌ازاین جنایت، آمریکایی‌ها در خصوص مقابله با آن‌ها یکدل نبودیم اما بعد از شهادت این سرباز بزرگ اسلام، حجت بر همه ما تمام شد و همه خواهان انتقام خواهیم بود.

وی با بیان تحلیل‌های مختلف در کشور تصریح کرد: آقایانی که می‌گفتند موشک‌هایمان را بدهیم تا شاید آمریکا دست از خباثت بردارد، ببیند که اتفاقاً موشک‌ها امروز بازدارنده بود و قدرت ایران اسلامی و جبهه مقاومت را به رخ جهانیان کشانده است.

دانش‌آموز عضو اتحادیه دانش‌آموزی گیلان با تأکید بر آمادگی دانش‌آموزان برای جهاد با استکبار بیان کرد: من به‌عنوان دانش‌آموز، به نمایندگی از دانش‌آموزان دیگر خواستار حکم جهاد از رهبری هستم تا دمار از روزگار دشمن دربیاوریم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !