امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۳۴:۳۱ - دوشنبه ۹ فرو ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد شدید به مدیریت شهری رشت؛
شهر بدون “شعبانیه” گذشت!
گیلنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با انتقاد از عدم آئین‌بندی مناسب در سطح شهرستان رشت در شب میلاد آقا امام زمان(عج)گفت: عدم تزئین و آئین‌بندی مناسب در سطح شهر رشت فقط مختص اعیاد نبوده و در ماه محرم هم هیچگونه فضاسازی مناسب صورت نگرفته بود به که جای بسیار تاسف و تأمل دارد. به […]

گیلنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با انتقاد از عدم آئین‌بندی مناسب در سطح شهرستان رشت در شب میلاد آقا امام زمان(عج)گفت: عدم تزئین و آئین‌بندی مناسب در سطح شهر رشت فقط مختص اعیاد نبوده و در ماه محرم هم هیچگونه فضاسازی مناسب صورت نگرفته بود به که جای بسیار تاسف و تأمل دارد.

به گزارش گیلنا از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی با تبریک عید نیمه شعبان و میلاد منجی عالم‌ بشریت امام زمان (عج) اظهار کرد: میلاد آقا امام زمان (عج) یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان بوده و هرساله مراسمات بزرگی در سطح کشور و گیلان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه در ایام اعیاد شعبانیه گفت: اعیاد شعبانیه در کنار عید غدیر و قربان جزو بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان و شیعیان جهان است، لذا باید بهترین و زیباترین برنامه‌ها در این ایام به‌ویژه میلاد حجت بن الحسن ‌عسکری (ع) برگزارشده و شهر آئین‌بندی شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی‘>سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با انتقاد از عدم آئین‌بندی مناسب در سطح شهرستان رشت در شب میلاد آقا امام زمان (عج)، بیان کرد: متأسفانه در این ایام از سال و در اعیاد شعبانیه و دیگر اعیاد مسلمانان فضاسازی محیطی متناسب بانشاط جامعه نبوده و گیلان در این حوزه از بسیاری استان‌های کشور عقب‌تر است.

مهدوی یکی از دلایل ضعف در انجام فضاسازی متناسب با شب میلاد حضرت مهدی (ع) را مشکلات و ایراد در مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: همواره در سطح شهر رشت مهندسی و نقشه راه متناسب اعیاد مذهبی در این شهرستان وجود نداشته و فضاسازی مناسبی در خصوص اعیاد مذهبی انجام نمی‌شود، درحالی‌که با کارهای ساده‌ای مثل چراغانی و آئین‌بندی می‌توان نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کرد.

وی با اذعان به اینکه تزئین و فضاسازی شهری متناسب با مراسمات مذهبی در رشت بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: عدم تزئین و آئین‌بندی مناسب در سطح شهر رشت فقط مختص اعیاد نبوده و در ماه محرم هم هیچ‌گونه فضاسازی  مناسب صورت نگرفته بود به که جای بسیار تأسف و تأمل دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، شهرداری را متولی اصلی در فضاسازی شهرها معرفی کرد و افزود: در طی این مدت مهندسی و مدیریت حساب‌شده در شهرداری رشت در خصوص تزئین مناسب اعیاد و ایام اندوه و سرور دینی و ملی  وجود نداشته و همواره به بهانه کمبود بودجه به بزرگداشت  شعائر مذهبی بی‌‌مهری می‌شود.

مهدوی با اذعان به اینکه دغدغه‌ فکری مناسبی در شهرداری در خصوص زیباسازی شهری در مناسبت‌های مذهبی وجود ندارد گفت: در یک الی دو مناسبت، از برخی مجموعه‌ها کمک‌های بسیار زیاد برای بهتر برگزار شدن آن مراسم می‌شود، ولی در هنگام زیباسازی شهری در مناسبت‌های مذهبی کمبود بودجه را بهانه کرده و از ابتدایی‌ترین کارها هم دریغ می‌شود؛ که جای بسیار تأسف دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به برگزار شدن باشکوه عید نیمه شعبان در سطح هیئات و مساجد استان گیلان بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته مراسمات مختلفی در کل استان و همچنین در مساجد و محله‌های مختلف رشت با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !