امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱:۰۲:۰۹ - دوشنبه ۲۳ آبا ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش ۵۰ درصدی مصرف داروهای ضد ویروسی/ کمبودها جبران می شود
 سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی گیلان، از کاهش موج شیوع آنفلوانزا طی روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: شاهد افزایش ۵۰ درصدی مصرف داروهای ضد ویروسی و سرم ها و متاسفانه آنتی بیوتیک ها بیش از حد مجاز هستیم.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا دکتر عقیل قلی پور، با بیان اینکه در ایام کرونا با قرنطینه های متعددی مواجه بودیم، اظهار کرد: قرنطینه های اجتماعی و اداری و خانگی موجب شده سطح ایمنی افراد پایین بیاید و لذا می توان شیوع بیماری های ویروسی بعد از کرونا را پیش بینی کرد.

وی با اشاره به احتمال شیوع شدید بیماری های ویروسی جدید و آنفلوانزا، تصریح کرد: امسال همین اتفاق افتاده و حتی در سال های قبل از کرونا، چنین شیوع بالایی از بیماری های ویروسی را نداشتیم و آنفلوانزا نیز با شدت بیشتری شیوع پیدا کرده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش موج شیوع آنفلوانزا طی روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: شاهد افزایش ۵۰ درصدی مصرف داروهای ضد ویروسی و سرم ها و متاسفانه آنتی بیوتیک ها بیش از حد مجاز هستیم.

قلی پور با بیان اینکه طی چند روز آینده سرم و دارو وارد استان می شود، گفت: عمده مشکل استان در حوزه سرم و آنتی بیوتیک و اسپری تنفسی بوده است که به زودی رفع می شود.

وی در ادامه مهمترین معضل حوزه بهداشت و درمان استان را در ابنیه و ساختمان دانست و بیان کرد: اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی گیلان بازسازی و تجهیز بیمارستان های بزرگ است.

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نیاز استان به بیمارستان جنرال ۱۰۰۰ تختخوابی جهت سرویس دهی مناسب به مردم، متذکر شد: در حال حاضر ۲۶۰۰ تخت دولتی و ۱۳۰۰ تخت خصوصی داریم، اما همچنان با کمبود ۱۰۰۰ تخت مواجه هستیم؛ البته مجوزهای لازم جهت افزایش تخت های بیمارستانی گرفته شده و شاهد رفع مشکلات درمانی در بخش دولتی با بیمارستان لاکان رشت خواهیم بود.

وی با اشاره پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در املش و رضوانشهر ماسال و شفت و…، اضافه کرد: با جذب کادر بهداشت و درمان امیدواریم شاهد بهره برداری مورد نیاز از این پروژه ها باشیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !