امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۵۰:۵۸ - چهارشنبه ۲۰ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
صادرات گیلان پایه‌های تحریم را لرزان کرد
گیلنا – به گفته رئیس سازمان صمت استان گیلان در سال ۹۸ صادرات کالاهای غیرنفتی در این استان با افزایش ۳۰ درصدی مواجه بوده است. به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش  با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های پیشرو در صنعت صادرات کشور است، اظهار کرد: گیلان در سال ۹۸ با تلاش صادرکنندگان […]

گیلنا – به گفته رئیس سازمان صمت استان گیلان در سال ۹۸ صادرات کالاهای غیرنفتی در این استان با افزایش ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

صادرات گیلان پایه‌های تحریم را لرزان کرد

به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش  با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های پیشرو در صنعت صادرات کشور است، اظهار کرد: گیلان در سال ۹۸ با تلاش صادرکنندگان توانست ۵۷۹ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی داشته باشد که در این حوزه با رشد ۳۰ درصدی مواجه بودیم.

وی با اشاره به صادرات ۵۱۸ میلیون دلاری غیرنفتی گفت: از ۵۷۹ میلیون دلار صادرات در استان گیلان، ۵۱۸ دلار و ۴۶۰ هزار دلار مربوط به صادرات غیرنفتی و ۶۰ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار از طریق صادرات چمدانی بوده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه استان گیلان از صادرات محصولات سایر استان‌های کشور استقبال می‌کند، تصریح کرد: استان گیلان دارای ویژگی‌های بسیار خوبی ازجمله ترانزیتی، ریلی، دریایی، زمینی، دریایی و بندری بوده است که این ویژگی‌ها، گیلان را به یکی از قطب‌های صادرات کشور تبدیل کرده است.

دلق‌پوش با تأکید بر صادرات کالای غیرنفتی گیلان به کشورهای همسایه افزود: کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، پاکستان و بلاروس ازجمله مهم‌ترین کشورهای صادراتی گیلان است.

وی یکی از ضرورت‌های گیلان را واردات برخی کالا و مواد اولیه ماشین‌آلات دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات گیلان واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری در حوزه ماشین‌آلات بوده است در همین خصوص در سال گذشته مرکز ساخت داخل صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات در ستاد وزارت صمت تشکیل شد تا از واردات بی‌رویه جلوگیری کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !