امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۲۷:۴۰ - شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فعالیت ۱۵ هزار واحد بدون پروانه در گیلان
رییس اتاق اصناف گیلان گفت: در گیلان ۱۳۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۱۱۵ هزار واحد دارای پروانه کسب هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، جلال الدین محمد شکریه  اظهار کرد: اصناف در بخش تولید، اشتغال‌زایی و خدمت‌رسانی به مردم نقش مهمی دارند. در حال حاضر در استان گیلان ۱۳۰ هزار واحد صنفی فعالیت دارند که ۱۵ هزار واحد بدون پروانه هستند.

وی افزود: این تعداد از واحدهای صنفی که بدون دریافت پروانه کسب هستند اغلب در نظام توزیع قرار دارند.

شکریه با اشاره به اینکه به موجب ماده ۵ قانون نظام صنفی مصوب پروانه کسب شامل مجوزی است که طبق مقررات قانون نظام صنفی به منظور شروع و یا ادامه کسب و کار و یا حرفه به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخص یا وسیله کسب معین داده می شود، خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه نظیر کلیه واحدهای اقتصادی بدون مجوز، مشکلاتی را در زمینه های مختلف از جمله تولید و توزیع استاندارد و اصولی کالاها و خدمات،توجه به حقوق اساسی مصرف کنندگان و رضایتمندی آنان، همچنین نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و اصناف ایجاد می کند و به همین دلیل پیگیر هستیم تا همه واحدهای صنفی استان دارای پروانه کسب شوند.

رییس اتاق اصناف گیلان با اشاره به اینکه البته در بخش هایی نظیر واحدهای مکانیکی، باطری سازی و … هم افرادی هستند که بدون پروانه کسب هستند اما اولویت ما پروانه دار شدن واحدهای صنفی است که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان گیلان از کرونا آسیب اقتصادی زیادی دیدند، تصریح کرد: اصناف مدنی‌ترین بخش خصوصی اقتصاد هستند و سهم قابل توجهی را در اشتغال جوانان استان به خود اختصاص داده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !