امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۱۰:۰۹ - پنج شنبه ۱۷ شهر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کتاب نویسنده گیلانی با حضور شاعران عراقی در تهران رونمایی شد
چاپ دوم کتاب هساشعر گیلکی «باد گاره سری» با حضور شعرا و ادباء عراق در تهران رونمایی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، حمید نظرخواه علیسرایی در حاشیه کتاب «باد گاره سری» در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: چاپ دوم کتاب هساشعر گیلکی «باد گاره سری» با حضور شعرا و ادباء عراق در تهران رونمایی شد.
وی با اشاره جزئیات بیشتر کتاب «باد گاره سری» افزود: این کتاب از طرف انتشارات «گیل و دیلم» به چاپ دوم رسید و در سالن یکی از هتل های پایتخت با حضور جمعی از شعرا و ادباء، اساتید دانشگاه و روزنامه نگاران پیشکسوت عراق که از اعضاء انجمن شوراهای فرهنگی بغداد هستند و به دعوت سفارت فرهنگی ایران در بغداد به تهران سفر داشته اند، رونمایی شد.

این نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه گیلان با بیان اینکه چاپ نخست کتاب «باد گاره سری» یا همان لالایی باد، در سال ۷۷ انجام شد، گفت: با استقبال خوب مخاطبان شعر گیلگی و منتقدان ادبی از چاپ اول کتاب «باد گاره سری»، انگیزه شد تا نوبت دوم به چاپ برسد.
نظرخواه علیسرایی با بیان اینکه این مجموعه در قالب شعر کوتاه با عنوان؛ هساشعر (شعر اکنون) با موضوعات طبیعت، عاشقانه سروده شده است، اضافه کرد: استاد «محمد رشید الدفاعی»، پرفسور «صادق الربیعی»، دکتر «صالح الطائی»، «ناجی القریشی»، «جمال التمیمی»، دکتر «فالح القریشی»، استاد «سامی هیال»، «عمار الربیعی»، دکتر «جعفر طالب الجندیل»، «صالح الجزائری»، «أمیر محمد»، «صدام علیوی»، «صباح الکلابی»، «سعید یاسین»، استاد «عادل العرداوی»، دکتر «احسان الشعرباف»، «حمزه القریشی»، «محمد الجابری»، «عبدالحمید الکنانی»، استاد «عدی البلداوی»، «عدنان السواک» از چهرهای شاخص فرهنگی بودند که در این برنامه حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه اشعار این مجموعه شعر گیلکی در برخی از صفحات ادبی نشریات عربی چاپ شده است، افزود: در این برنامه ضمن قرائت اشعار گیلکی از این مجموعه، به زبان گیلکی و با ترجمه فارسی، چند شعر نیز به زبان عربی برای حاضران، همچنین چند تن از شاعران عراقی نیز اشعار خود را قرائت کردند و هنرمند سر شناس عراقی استاد «سامی هیال» نیز با اجرای ساز عود و صدای زیبایش اشعار عاشورایی را برای حاضران اجراء کرد.

گفته می شود: در پایان این برنامه کتاب مجموعه هسا شعرهای گیلگی با امضاء شاعر به اعضاء انجمن شوراهای فرهنگی بغداد اهداء شد

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !