امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۴۱:۳۹ - یکشنبه ۴ ارد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشارکت مردمی در کنار سمپاشی راه مقابله با مسافر مراکشی
استاندار گیلان بر لزوم افزایش امکانات لجستیکی، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و شتاب در سم‌پاشی اراضی برای جلوگیری از گسترش آفت ملخ مراکشی به باغ‌های زیتون شهرستان رودبار تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلنا، اسدالله عباسی پپس از بازدید از باغ‌های زیتون رودبار و روند مبارزه با آفت ملخ مراکشی در باغات این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به هجوم ملخ‌های معروف به مراکشی به حدود ۳۰ هزار هکتار از مزارع مناطق اطراف لوشان و بخشی از زنجان و قزوین اظهار کرد: تاکنون حدود ۶ هزار هکتار پاکسازی شده و از همه ظرفیت‌ها برای سم‌پاشی منطقه استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر همراهی بومیان منطقه جهت جلوگیری سریع‌تر با ملخ مهاجم افزود: انتظار می‌رود دهیاران، شوراهای اسلامی، بسیج و مردم عزیز در امر پاکسازی منطقه مشارکت کنند تا از گسترش آن جلوگیری به عمل آید.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم افزایش تعداد ماشین‌آلات و نیروهای لازم و بهره‌گیری از امکانات نهادهای مختلف برای شتاب در روند اقدامات تأکید کرد.

وی به تلاش باغداران زیتون و اهمیت آن برای استان اشاره کرد و افزود: رفع مشکل و مبارزه با آفت ملخ، مورد توجه دولت قرار دارد و در این مسیر با تأمین اعتبار، حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد تا حاصل دست‌رنج مردم عزیز آسیب نبیند.

روز گذشته نیز سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در رودبار سه اصل مهم در مبارزه با ملخ مراکشی شناسایی کانون‌های اصلی، ردیابی کانون‌ها و مبارزه در کانون‌ها عنوان کرده بود.

به گفته کارشناسان اگر ملخ‌های مراکشی کنترل نشوند، تا ۵۰ کیلومتر در سال می‌توانند جابجا شوند از این رو باید در زمان خود مبارزه انجام شود و ۴۰۰ هکتار سمپاشی با ۵ دستگاه در روز قابل قبول نیست.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !