امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۰۴:۵۷ - چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ساماندهی رودخانه‌ها فقط در برداشت “شن و ماسه” خلاصه نشود
گیلنا – معاون عمرانی استاندار گیلان در جلسه مدیریت بحران شهرستان تالش اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از اصلی راهکارهای مقابله و جلوگیری از خسارات‌های سیل دانست. به گزارش گیلنا از تالش، علی اوسط اکبری مقدم در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تالش با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از تجاوز به حریم رودخانه […]

گیلنا – معاون عمرانی استاندار گیلان در جلسه مدیریت بحران شهرستان تالش اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از اصلی راهکارهای مقابله و جلوگیری از خسارات‌های سیل دانست.

طرح‌های آبخیزداری اصلی ترین راه مقابله با سیل

به گزارش گیلنا از تالش، علی اوسط اکبری مقدم در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تالش با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از تجاوز به حریم رودخانه از اصلی ترین مسائل در مقابله با سسیل است، اظهار کرد: این طرح در بحث کاهش خسارت‌های ناشی از سیل باید مورد توجه قرار بگیرد و باید از تمامی ظرفیت‌ها و همکاری بسیج و سپاه در زمینه اجرای این طرح‌ها استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی رودخانه‌ها تنها به معنای برداشت شن و ماسه و دیواره سازی در رودخانه‌ها نیست، گفت: ساماندهی تجمیعی از فعالیت هاست که باید در رودخانه اجرا شود تا رودخانه بتواند در مسیر اصلی خود حرکت کند.

معاون عمرانی استاندار گیلان همچنین متذکر شد هر طرحی که وارد رودخانه می‌شود باید در قالب طرح‌های آب منطقه‌ای و با نظارت آنان باشد.

آمادگی سپاه در زمینه همکاری در اجرای طرح‌های آبخیزداری

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی سپاه در زمینه همکاری در اجرای طرح‌های آبخیزداری اظهار کرد:  سپاه آمادگی کامل دارد تا در جهت کاستن از آسیب‌های ناشی از سیل و یا هر حوزه دیگری خدمت رسانی کند.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به اینکه برای جابجایی مردم از بستر رودخانه‌ها باید برنامه‌ریزی شود، افزود: برای چنین طرح‌هایی باید با مردم حرف زد، نظرات آنان را شنید و زمینه را آماده کرد، باید مردم را برای جابه‌جایی از بستر رودخانه قانع کرد.

وی با بیان اینکه مردم تالش کمی قریب واقع‌شده‌اند، گفت: نباید با چنین سیلی در منطقه شاهد این حجم خسارت‌ها باشیم، باید از تمامی ظرفیت‌ها برای حل مشکل مردم استفاده شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه سپاه به دنبال درآمدزایی از اجرای این چنین پروژه‌های نیست، بیان کرد: سپاه طبق رسالت ذاتی خود هرجایی که کشور نیاز به حضور این نهاد داشته باشد انجام وظیفه خواهد کرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !