امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۵۸:۰۵ - چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار گیلان نشان هلال گرفت/نجات پنج هزار نفر توسط جمعیت داوطلبان هلال احمر
به گزارش گیلنا، هم‌زمان با روز جهانی داوطلب همایشی با عنوان تجلیل از خیرین پیش از ظهر امروز در جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد. کمک‌رسانی و امداد داوطلبانه و خیرخواهانه و کمک به توسعه صلح‌ و دوستی بین ایرانیان و سایر ملل از اهداف جمعیت داوطلبان هلال احمر است. جمع‌آوری ۵۰ میلیارد تومان […]

به گزارش گیلنا، هم‌زمان با روز جهانی داوطلب همایشی با عنوان تجلیل از خیرین پیش از ظهر امروز در جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد.

کمک‌رسانی و امداد داوطلبانه و خیرخواهانه و کمک به توسعه صلح‌ و دوستی بین ایرانیان و سایر ملل از اهداف جمعیت داوطلبان هلال احمر است.

جمع‌آوری ۵۰ میلیارد تومان هدیه نقدی توسط جمعیت هلال احمر گیلان

کمک به آسیب دیدگان توسط جمعیت فعال و جوان هلال احمر بیانگر وجود سرمایه انسانی غنی در استان است.

به گفته ارسلان زارع استاندار گیلان، داوطلبان جمعیت هلال احمر  توانستند در جریان سیل گلستان ۵۰ میلیارد تومان هدیه نقدی گیلان را جمع‌آوری و به دست آسیب دیدگان برسانند.

هلال احمر به گفته نماینده عالی دولت در گیلان بزرگترین سازمان مردم‌نهاد در کشور است که می‌تواند با جلب بیشتر مشارکت مردم، فشار آسیب و گرفتاری را از آسیب دیدگان جامعه کم کنند.

وجود نیروی انسانی با پشتکار قوی و باهمت بلند در هلال احمر برای همگان آشنا است و دولت نیز با اعتباربخشی به مجموعه با تخصیص امکانات لجستیک نظیر بالگرد هوایی توانسته به آمادگی بیشتر جمعیت در مواقع بحرانی با توجه به اینکه گیلان، استانی حادثه‌خیز است همکاری کند.

لزوم‌ مشارکت خیران در پویاتر کردن فعالیت هلال احمر

کمک‌های دولت برای توانمند کردن جمعیت هلال احمر گیلان موضوعی است که استاندار گیلان به آن اشاره کرد و همچنین در همایش امروز نیز از خیران خواست جهت پویاتر کردن جمعیت هلال احمر گیلان با این مجموعه مردم پایه، همکاری بیشتری داشته باشند.

هدف‌گذاری هلال احمر گیلان برای عضویت پنج‌درصدی جوانان در جمعیت

به یُمن فعالیت اثربخش و هدفمند جمعیت داوطلبان گیلان بر اساس برنامه‌ریزی‌های پنج ساله، قرار است یک درصد جمعیت گیلان به عضویت جمعیت هلال احمر و پنج درصد از جوانان فعال به عضویت سازمان داوطلبان جمعیت درآیند.

در گیلان حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت فعال داوطلب آماده خدمت گذاری در عرصه‌های مختلف امداد و نجات از جمله در سوانح و حوادث حضور دارند که نیمی مرد و نیمی دیگر زن هستند.

وجود ۱۸۰ خانه هلال روستای فعال در گیلان

به گفته مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، ۱۸۰ خانه‌ هلال روستایی که اغلب نیز در استان فعال هستند باهدف آموزش همگامی و افزایش شمار داوطلبان برای ارائه خدمات بهتر در جامعه فعالیت می‌کنند.

خدمت به هزاران نفر توسط داوطلبان هلال احمر گیلانی

طی هشت‌ماهه اخیر بیش از ۱۰ میلیارد ریال خدمات به آسیب دیدگان توسط پنج هزار داوطلب گیلانی ارائه‌شده و بالغ‌بر ۳۲ هزار بهره‌بردار از این خدمت استفاده کرده اند.

نجات پنج هزار تن توسط جمعیت داوطلبان هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان می‌گوید طی هشت‌ماهه اخیر بالغ‌بر یک هزار حادثه در سطح استان روی‌داده که با بالغ‌بر پنج فقره از آن‌ها حادثه ویژه بودند و نتیجه امدادرسانی داوطلبان، نجات حداقل پنج هزار تن بوده است.

البته باید گفت هلال احمر استان در کنار خدمات انسان دوستانه،  اعتبارات و امکانات لجستیکی را نیز برای گیلان به ارمغان داشته و در این شاخص رتبه تراز رو کشور را نیز کسب کرده‌است.

البته اوج فعالیت داوطلبان گیلانی در جریان سیل استان گلستان بود‌. به گفته حجت‌الاسلام امیر چهری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، خدمات جوانان عضو در جمعیت داوطلبان در جریان سیل گلستان بسیار ملموس و قابل تقدیر بوده و هنگامی که گروه های امدادرسان به منطقه سیل اعزام می‌شدند  آنانکه شرایط اعزام نداشتند، بسیار از جا ماندن خود اندوهگین می‌شدند.

خدمت به هم نوع و کمک به گرفتاران در مواقع بحرانی نظیر برف، سیل و زلزله، سرمشقی برای داوطلبان هلال احمر است‌ که از فعالیت در این عرصه‌ها بدون چشم‌داشت و تنها به دلیل نجات و امدادرسانی به آن افتخار می‌کنند به گونه ای که این افتخار داوطلبان با کف زدنشان هنگام پخش بخشی از کلیپ‌هایی خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان در همایش امروز کاملا مشهود است.

استاندار عضو افتخاری هلال احمر شد

در این همایش استاندار گیلان علاوه بر عضویت افتخاری در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان، لباس خدمت‌رسانی و صلح و دوستی جمعیت را بر تن کرد.

دایر کردن بازارچه چتر مهربانی به نفع دانش آموزان محروم

همچنین در حاشیه این همایش، “بازارچه چتر مهربانی” به نفع دانش آموزان مناطق کم برخوردار با همراهی بانوان داوطلب هلال احمر استان به مدت دو روز در محل جمعیت هلال احمر گیلان در رشت گشایش یافت.

گفتنی است ۲۴ تن از داوطلبان، پزشکان، خیران، واقفان، جوانان و امدادگران از داوطلبان به نمایندگی از فعالان امداد و نجات در پایان همایش توسط استاندار و مسوولان هلال احمر تجلیل شدند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !