امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۰۸:۳۵ - چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آنفلوآنزا مدارس لوشان را تعطیل کرد
به گزارش گیلنا، شیوع بیماری‌های واگیردار نظیر آنفلوآنزا و همچنین برای جلوگیری از ابتلا سنین خطرپذیر به‌ویژه دانش آموزان، مدارس لوشان در روزهای سه‌شنبه و  چهارشنبه تعطیل شد. رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته؛ طی بازدیدی که از سوی رئیس شورای  آموزش‌وپرورش شهرستان به همراه کارشناسان بهداشت و درمان از مدارس […]

به گزارش گیلنا، شیوع بیماری‌های واگیردار نظیر آنفلوآنزا و همچنین برای جلوگیری از ابتلا سنین خطرپذیر به‌ویژه دانش آموزان، مدارس لوشان در روزهای سه‌شنبه و  چهارشنبه تعطیل شد.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته؛ طی بازدیدی که از سوی رئیس شورای  آموزش‌وپرورش شهرستان به همراه کارشناسان بهداشت و درمان از مدارس لوشان صورت گرفت نتیجه بر آن شد تا مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی این شهر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شود.

علی عطایی با اشاره به غیبت تعداد زیادی از دانش آموزان به علت سرماخوردگی و آنفلوآنزا، می‌گوید؛ کاهش ۳۰ درصدی دانش آموزان در روزهای اخیر به علت سرماخوردگی و همچنین پایین آمدن کیفیت آموزش و از سوی دیگر برای کاهش دغدغه‌های والدین، شورای آموزش‌وپرورش  تصمیم گرفت مدارس مقاطع پایین را تعطیل کند.

به گفته وی، سلامتی دانش آموزان به‌عنوان سرمایه‌های عظیم نظام آموزشی، از اولویت‌های آموزش‌وپرورش بوده و در این مهم تأکید ویژه داریم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار نیز در واکنش به تعطیلی مدارس لوشان می‌گوید روز گذشته دستور بازدید از مدارس شهرستان به شبکه بهداشت و درمان رودبار توسط معاون سیاسی امنیتی فرمانداری صادر شد و با هماهنگی معاونت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام شد که اگر ۱۵ تا ۱۹ درصد مدرسه دچار علائم بیماری آنفلوآنزا باشند مدرسه باید تعطیل شود.

صمد بختیار با اشاره به غیبت ۳۰ درصدی دانش آموزان مدارس پایه لوشان، گفته که قانون مدرسه این است اگر تا سقف ۱۵ درصد بیمار و مشکل داشته باشند و نتوانند در کلاس حضور پیدا کنند بهتر است مدرسه تعطیل شود که حدود ۳۰ درصد مدرسه تعطیل بود و موجب کاهش کیفیت آموزشی می‌شد، بنابراین پس از ارائه گزارش فنی به آموزش‌وپرورش، بر مبنای صورت‌جلسه و بازدید فنی توسط کارشناسان، مدرسه را تعطیل کردند.

به گفته وی، ویروس آنفلوآنزا شایع بوده و سنین زیر هشت سال و بالای ۶۵ سال نسبت به این موضوع خطرپذیرتر هستند که می‌بایست نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس  شبکه بهداشت و درمان رودبار ضمن تأکید بر توجه ویژه به نکات پیشگیرانه و بهداشتی، می‌گوید؛ شستن دست‌ها با آب گرم و صابون، استفاده از ماسک و همچنین عدم روبوسی و ارتباط دست با افراد بیمار می‌تواند بهترین راهکار برای جلوگیری از آنفلوآنزا  باشد./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !