امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۰:۳۹:۱۴ - دوشنبه ۲۰ آبا ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد؛
دستگیری کلاهبردار میلیاردی در بازار زرگران رشت
گیلنا – فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار سه میلیارد ریالی برداشت های اینترنتی در رشت خبر داد. سردار عزیزالله ملکی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت پرونده‌های متعدد برداشت اینترنتی غیرمجاز در ماه‌ های اخیر در سطح استان گیلان و حصول قرائنی از خرج شدن وجوه نامشروع در صنوف طلا و […]

گیلنا – فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار سه میلیارد ریالی برداشت های اینترنتی در رشت خبر داد.

سردار عزیزالله ملکی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت پرونده‌های متعدد برداشت اینترنتی غیرمجاز در ماه‌ های اخیر در سطح استان گیلان و حصول قرائنی از خرج شدن وجوه نامشروع در صنوف طلا و ارز، شناسایی متهم یا متهمان در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی از متهم این پرونده‌ ها به دست آوردند، افزود: برابر هماهنگی قضائی وی در حالی که در بازار زرگران رشت مشغول خرید طلا بود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه متهم با استفاده از شگردهای خاص و شناسایی افراد فقیر، بلامکان و معتاد با خرید کارت‌های ملی و عابر بانک آنها و همچنین در اختیار گرفتن یک سیم کارت به نام آن‌ها اقدام به ایجاد درگاه‌های پشتیبان خدمات الکترونیک مالی می‌کرد، ادامه داد: متهم با طراحی لینک‌های خرید بیت کوین(ارز دیجیتال) شهروندان را نسبت به ورود به لینک مزبور ترغیب و پس از درج اطلاعات حساب بانکی در درگاه مجعول، اقدام به سرقت اینترنتی موجودی حساب کاربران از طریق انتقال به کارت‌ های اجاره‌ای و در نهایت خرید کالا با آن کارت ها می‌کرد.

سردار ملکی تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله برای اقدمات غیرقانونی خود شامل کلاهبرداری اینترنتی(فیشینگ)، سرقت اینترنتی، پولشویی، جعل اسناد و… خانه ای در منطقه گلسار رشت مجهز به انواع تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی در اختیار داشت و از آن منزل صرفا برای اعمال غیرقانونی بهره‌برداری می‌کرد.

ملکی بیان کرد: در بازدید از منزل متهم تجهیزات هوشمند شامل چندین دستگاه گوشی، لپ تاپ و تبلت حاوی مستندات مجرمانه، اوراق بانکی، مدارک هویتی و مالی، دو هزار و ۷۰۰ دلار و نیز دو میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در فرآیند مجرمانه متهم، افرادی به عنوان معاونت در جرم به همکاری با وی در شناسایی افراد نیازمند و معتاد اقدام می‌کردند، گفت: در بررسی ادله فیزیکی و دیجیتال متهم، تاکنون ۱۷ تن از افرادی که با مدارک متهم درگاه پرداخت اینترنتی گشایش شده است و همچنین ۱۰۲ نفر از کسانی که اقدام به فروش کارت ملی به همراه کارت بانکی و سیم کارت خود به متهم اصلی کرده بودند شناسایی شده‌اند.

وی گفت: در بررسی فنی اولیه ادله دیجیتال نرم افزارهای گرافیکی جعل اسناد برای جعل مدارک هویتی و اکانت‌های متعدد در شبکه اجتماعی تلگرام برای ارتباط با مال باختگان کشف و مستند شده است.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات مقدماتی، متهم بالغ بر سه میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان اعتراف کرده که با توجه به مستندات پرونده مبالغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار بوده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه تاکنون چهار تن از متهمان این شبکه دستگیر شده‌اند از شهروندان خواست، اسناد هویتی و کارت‌های بانکی و حتی سیم کارت‌های تلفن همراه خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !