امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۱۱:۱۵ - چهارشنبه ۱۵ آبا ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برپایی نمایشگاه کتاب گیلان با حضور ۴۰۰ ناشر
گیلنا – پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور ۴۰۰ ناشر در ۲۰۰ غرفه از نمایشگاه دائمی رشت برپا می‌شود. به گزارش گیلنا، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هر استان نمایشگاه کتاب است و تمامی دغدغه مندان فرهنگ هر جامعه با برپایی نمایشگاه کتاب سری به آن می‌زنند. در فضایی که در آن کتاب وجود دارد قدم زدن […]

گیلنا – پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور ۴۰۰ ناشر در ۲۰۰ غرفه از نمایشگاه دائمی رشت برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه کتاب گیلان با حضور ۴۰۰ ناشر

به گزارش گیلنا، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هر استان نمایشگاه کتاب است و تمامی دغدغه مندان فرهنگ هر جامعه با برپایی نمایشگاه کتاب سری به آن می‌زنند.

در فضایی که در آن کتاب وجود دارد قدم زدن و نفس کشیدن در آن به‌نوعی فرهنگ‌سازی است چون معجزه مسلمانان به کتاب وابسته است و فرهنگ‌سازی در ترویج کتاب نیازمند مشارکت همگانی و تبلیغات گسترده است.

نخستین دوره نمایشگاه کتاب گیلان در سال ۷۱ برگزارشد و امسال نیز با برپایی این نمایشگاه، گیلانیان برای پانزدهمین بار پایشان به نمایشگاه کتاب باز می‌شود.

به گفته مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد گیلان در نشست خبری و رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل استان برگزار شد، مشکلات زیادی در مسیر برپایی نمایشگاه کتاب وجود دارد اما علیرغم همه دشواری‌ها، ششمین سال برپایی پیاپی نمایشگاه کتاب در استان دایر است.

فیروز فاضلی می‌گوید نمایشگاه کتاب امسال گیلان از ۲۶ آبان تا اول آذرماه دایر است و ۴۰۰ ناشر در قالب بیش از ۲۰۰ غرفه در نمایشگاه کتاب استان حضور دارند که به ادعای وی حضور این تعداد ناشر در این تعداد از غرفه به‌نوعی هنرمندانه است و بخش‌های هنری، آموزشی، پزشکی، دانشگاهی، حقوق و کودک مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

همچون سال‌های گذشته بن تخفیف خرید کتاب در نمایشگاه عرضه می‌شود و برای امسال نیز ۸۰۰ میلیون تومان بن تخفیف کتاب برای نمایشگاه کتاب گیلان در نظر گرفته‌شده که ۲۰ درصد این بن از سوی ارشاد و ۱۰ درصد آن از سوی ناشران در پشت جلد کتاب اعمال خواهد شد.

رونمایی از کتاب، قصه‌خوانی، معرفی باشگاه‌های کتاب‌خوانی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب در گیلان است و در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از سه ناشر گیلانی، کتاب‌فروش، نشریه و مؤلف بخش کودک تجلیل می‌شود.

اما آنچه که در نمایشگاه کتاب امسال حائز اهمیت و قابل‌توجه است ضرورت تبلیغات حداکثری برای حضور علاقه‌مندان در نمایشگاه است که در این راستا علیرغم تبلیغات از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از ظرفیت فضای مجازی، اصحاب رسانه، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها استفاده کرد.

 علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند از ۲۶ آبان تا اول آذرماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا هشت شب به نمایشگاه کتاب واقع در پنج کیلومتری جاده رشت تهران مراجعه کنند./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !