امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۳۹:۲۴ - جمعه ۱۰ آبا ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانش‌آموزان رشتی چگونه وارد بازار کار شوند؟
دانش‌آموزان رشتی چگونه وارد بازار کار شوند؟ رئیس سابق شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت راهکارهای تربیت دانش‌آموزان کارآفرین را تشریح کرد. صحبت از دانش‌آموز کارآفرین در حالیکه بیش از ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در رشت بیکار هستند شاید علامت تعجب‌ها را به سمت این سخن روانه کند! ولی خوب است بدانیم که کشورهای صنعتی […]

دانش‌آموزان رشتی چگونه وارد بازار کار شوند؟

رئیس سابق شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت راهکارهای تربیت دانش‌آموزان کارآفرین را تشریح کرد.

صحبت از دانش‌آموز کارآفرین در حالیکه بیش از ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در رشت بیکار هستند شاید علامت تعجب‌ها را به سمت این سخن روانه کند!

ولی خوب است بدانیم که کشورهای صنعتی و توسعه یافته فرهنگ کار و اشتغال را از همان دوران دانش‌آموزی به نونهالان و نوجوانان آموزش می‌دهند.

جمعی از دانش‌آموزان رشتی اما امیدوارند در حوزه کارآفرینی و نوآفرینی گام جدی برداشته و در این مسیر به الگویی برای دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل یا در شرف فارغ‌التحصیلی کشور تبدیل شوند.

این دانش‌آموزان در نشستی با سیدمحمد احمدی فرماندار سابق رشت و رئیس سابق شورای آموزش و پرورش این شهرستان دغدغه‌ها و مشکلاتشان را مطرح کردند.

احمدی در این‌ نشست با بیان اینکه امید کشور به دانش‌آموزان و دانشجویان است، گفت: باید نظام آموزشی کشور به سمت آموزش مهارت گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار از طریق دروس به دانش‌آموزان منتقل شود، افزود: پژوهشکده‌های دانش‌آموزی، بورس دانش‌آموزان ممتاز، راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت در تمامی مدارس، راه‌اندازی سامانه ثبت کارآفرینی و نوآفرینی دانش‌آموزی از راهبردهایی است که دانش‌آموزان ما را به آینده شغلی روشن سوق می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از کارآفرینی دانش‌آموزان شهرستان رشت تشکیل شود.

رئیس سابق شورای آموزش و پرورش رشت گفت: تابستان امسال ۱۲۲ هزار نفر ساعت از برنامه های پایگاههای بهینه سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش استان گیلان بهره مند شدند که باید مطالعه شود که چه مقدار از این برنامه‌ها در حوزه مهارت بوده است.

احمدی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۲۳ دانش‌آموز رشتی در کنکور امسال شرکت کردند، افزود: باید علل موفقیت و بعضا ناکامی در کنکور را ریشه‌یابی کنیم و به دنبال پاسخ این سئول باشیم که چند درصد دانش‌آموزانمان در دانشگاه در رشته مورد علاقه تحصیل می‌کنند؟ و آیا برای آینده شغلی خود فکری کرده‌اند؟

وی خواستار برپایی مراکز مشاوره تحصیلی انتخاب رشته تحصیلی در مدارس شد و گفت: باید دانش‌آموزان مطالبه‌گر در حوزه اقتصادی تربیت کنیم به طوریکه مهارت‌آفرینی در کنار علوم پرورشی و فعالیت‌های فرهنگی رکن باشد.

انتهای خبر/

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !