امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۱۳:۴۷ - پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشکیل قرارگاه رونق تولید و کار جهادی تحریم‌ها را خنثی کرد
گیلنا – وزیر صمت با بیان اینکه در سال گذشته تولید و اشتغال راهبرد اصلی ما بود، گفت: با تشکیل قرارگاه رونق تولید و کار جهادی توانستیم تحریم را خنثی کنیم. به گزارش گیلنا به نقل از فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه […]

گیلنا – وزیر صمت با بیان اینکه در سال گذشته تولید و اشتغال راهبرد اصلی ما بود، گفت: با تشکیل قرارگاه رونق تولید و کار جهادی توانستیم تحریم را خنثی کنیم.

تشکیل قرارگاه رونق تولید و کار جهادی تحریم‌ها را خنثی کرد

به گزارش گیلنا به نقل از فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه رونق تولید در کشور اظهار کرد: در سال گذشته تولید و اشتغال راهبرد اصلی ما بود و با تشکیل قرارگاه رونق تولید و کار جهادی توانستیم تحریم را خنثی کنیم.

رضا رحمانی از افزایش تولید در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال در صدور مجوزها هشت درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه فعال کردن دو هزار واحد تولیدی از برنامه‌های وزارت صمت در سال جاری است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم که تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیارد دلار از کالای وارداتی را در داخل تولید کنیم.

وزیر صمت به واردات ۸۰ درصد از چادر مشکی مورد نیاز کشور اشاره کرد و گفت: تا سه سال آینده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در تولید چادر مشکی به خودکفایی می‌رسیم.

رحمانی با اشاره به سابقه گیلان در تولید پوشاک به‌طور سنتی و قدیمی، بیان کرد: ورود مردمی برای فعال کردن واحدها در گیلان حائز اهمیت است.

خم خوردگی گیلان در واگذاری شرکت‌ها

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بهترین صادرات در دنیا صادرات فنی و مهندسی است، اظهار کرد: کشوری موفق است که بتواند صنعت و تکنولوژی خود را صادر کند.

آیت‌الله رسول فلاحتی به اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: دولت اعلام کرده، کشور در حال خارج شدن از وابستگی به نفت است و  اگر کشور با کمک صنعت داخلی بتواند روی پای خود بایستد قابل‌ستایش است.

وی با تأکید بر اینکه باید به سرمایه‌گذاران داخلی بها داد، بیان کرد: صادرات کالای خام برای مردم و مدیران خوش‌فکر ما نامناسب است و در هیچ کشوری دولت‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند تمام بخش‌ها را ترمیم کنند و در صورتی موفق هستند که به سرمایه‌گذاران داخلی توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر توجه به تقاضای بازار برای تولید کالا گفت: بازارهای جهانی به‌ویژه بازار کشورهای همسایه باید به‌خوبی رصد شوند زیرا شرایط مساعدی برای صادرات به‌ویژه در آسیای میانه وجود دارد.

فلاحتی با اشاره به تقویت کارخانه‌های ورشکسته افزود: تقویت واحدهای راکد می‌تواند عرصه را برای اشتغال کارکنان و استفاده از تجربه آن‌ها و نیز رونق تولید خوب و بهبود ببخشد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به دولت‌های غربی اعتماد نکنید، بیان کرد: البته به تکنولوژی دیگر کشورها نیاز داریم و بی‌اعتمادی به معنای قطع رابطه نیست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه نظارت بر تولیدات داخلی بسیار مهم است، گفت: بعضی مواقع انسان دچار خود فراموشی می‌شود بنابراین نظارت برای محکم‌کاری در تولید کالا با استانداردهای جهانی حائز اهمیت است.

فلاحتی تمام ایران اسلامی را جبهه‌ای علیه تحریم دشمن عنوان کرد و افزود: رابطه صنعت با پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان را تقویت کنید چرا که مردم از تلاش جهادی مسئولان به‌ویژه وزرا در رسیدگی به امور خوشحال می‌شوند.

وی با بیان اینکه خصوصی‌سازی امر خوبی است، گفت: در سال‌های گذشته آسیب‌هایی در خصوصی‌سازی واحدها به کشور واردشده است در صورتی که کشوری موفق است که شرکت‌های آن خصوصی باشد اما این امر نیاز به نظارت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به زخم خوردگی گیلان در واگذاری شرکت‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: درگذشته به‌جای حمایت و هدایت شرکت‌ها ابتدا به فکر جیب خود بودند و این نگرانی‌ها باید جبران شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !