امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۳۴:۱۶ - چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیش از ۸۰۰ هزار گیلانی پاداش مدیریت مصرف برق گرفتند
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: امسال برای مشترکین خانگی پاداش‌های مناسب و جدیدی در نظر گرفته شد و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مشترکین ما مشمول دریافت این پاداش‌های مدیریت مصرف شدند و در مجموع ۳۹ میلیارد تومان پاداش به این مشترکین پرداخت شد.

 

 به گزارش پایگاه خبری گیلنا،، به منظور بررسی موضوعات و مسائل حوزه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در استان جلسه شورای اداری صنعت آب و برق با حضور نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به میزبانی توزیع برق گیلان برگزار شد.

محمدتقی مهدیزاده، مدیرعامل توزیع برق گیلان در این نشست اظهار کرد: ۷۷ درصد مشترکین ما خانگی هستند و تنها چهار دهم درصد مشترکین در بخش تولید و صنعت فعال هستند که نشان دهنده‌ عدم حضور گیلان در زمره استان‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: سیل عظیم مهاجرین به این استان از اقصی نقاط کشور و افزایش مشترکین و متعاقباً مصرف برق در فصل پیک سال نیاز به چاره اندیشی دارد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم و چالشی جدی را تجربه نکنیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: امسال مدیریت مصرف فوق العاده‌ای داشتیم و این با درایت وزارت نیرو و با برنامه‌های مدون انجام شده است که موفق شدیم در استان حتی یک دقیقه هم خاموشی نوبتی نداشته باشیم.

مهدیزاده اظهار داشت: مشترکین در حوزه صنعت و کشاورزی از همکاری با ما رضایتمندی خود را ابراز داشتند چرا که برخلاف سال‌های پیش در سال جاری با بکارگیری راهبرهای مدیریت مصرف کمترین خاموشی در این دو بخش اعمال شد.

وی افزود: در حوزه ادارات دولتی نیز در سال جاری اقدامات بی‌نظیر و همکاری خاصی صورت گرفته و این یک ظرفیت مغفول مانده در سال‌های پیش بوده که در پیک امسال به بهترین نحو از آن بهره برداری شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: از نظر فراوانی شبکه فشار ضعیف بعد از تهران بزرگ مقام دوم در کشور را داریم.

مهدیزاده گفت: امسال برای مشترکین خانگی پاداش‌های مناسب و جدیدی در نظر گرفته شد و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مشترکین ما مشمول دریافت این پاداش‌های مدیریت مصرف شدند و در مجموع ۳۹ میلیارد تومان پاداش به این مشترکین پرداخت شد.

وی اضافه کرد: تمامی نتایج مثبت و موفقیت توزیع برق گیلان در پیک جاری ماحصل همکاری، مشارکت و همراهی تمامی مشترکین، ادارات سازمان‌ها و مدیران استانی بوده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: در بحث کابل خودنگهدار جهش خوبی داشتیم و تا کنون قریب به ۷۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در سال ۱۴۰۱ احداث شده است.

مهدیزاده تاکید کرد: تمامی خدمات ما منوط به وصول حداکثری مطالبات می‌باشد و عدم پرداخت بهای برق مصرفی از سوی ادارت و سازمان‌ها موجب بروز مشکل در روند خدمت‌رسانی می‌شود.

وی در مبحث اتوماسیون کلیدها اظهار داشت: ما امسال ضریب فرمان‌پذیری را افزایش دادیم، تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان نصب۷۶ دستگاه بود اما امسال تا اکنون به ۱۳۹ دستگاه افزایش یافته است.

گفتنی است در این نشست حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت، جبار کوچکی‌نژاد، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بهمراه مدیران عامل شرکت‌های تابعه وزارت نیرو به بحث و گفتگو پیرامون صنعت آب و برق پرداختند.

مدیریت مطلوب منابع آب و برق در سال ۱۴۰۱، الگوی موفق برنامه ریزی و اقدام جهادی

حمیدرضا امام پناهی، ضمن تاکید بر جلوگیری از اتلاف منابع آبی و برق، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب و برق، موثرترین یاریگر دستگاه‌های متولی و اقدامی دوراندیشانه در حفظ منابع می‌باشد.

فرماندار رشت با برشمردن ظرفیت‌های پرتعداد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شهرستان برای حرکت سریع در ریل توسعه و اشتغال؛ مانند اتصال به راه آهن سراسری، نزدیکی به منطقه آزاد، دسترسی آسان به بازار‌های آسیای میانه، بسترهای مناسب گردشگری، صنایع خرد مستقر در شهرک‌های صنعتی و مهمتر از همه نیروی انسانی متخصص و کارآمد، اظهارداشت: ضرورت دارد تا با استفاده از تجارب گذشته، توجه جدی به تامین آب پایدار و برق مورد نیاز متناسب با چشم‌انداز توسعه شهرستان در دستور کار متولیان و برنامه‌ریزان قرار گیرد.

وی بابیان این مطلب که آب و برق از جمله نیازهای اساسی و زیربنایی بخش‌های گوناگون زندگی، اعم از صنعتی، کشاورزی و بخش خانگی است، خاطرنشان کرد: مدیریت مطلوب و قابل تقدیر منابع آب و برق امسال در عین مواجهه با بحران، الگوی موفقی از برنامه ریزی و اقدام جهادی می‌باشد.

وی افزود: در نتیجه همدلی مدیران استانی و شهرستانی و همکاری موثر مردم در مدیریت منابع آبی، فصل کشاورزی ۱۴۰۱ با افزایش تولید نسبت به سال پیش از خود همراه بوده و جا دارد که از هم اکنون اقدامات و تدابیر لازم برای ورود به سال آینده زراعی با احتمال تنش آبی، اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به مدیریت در خور تحسین تامین و مصرف نیروی برق در تابستان سال جاری با وجود ذخیره حداقلی سدها، کاهش نزولات جوی و تابستان گرم، گفت: ضروری است تا با تقویت زیرساخت ها، استفاده از کابل‌های خودنگهدار، ایجاد پست‌های تقویت فشار و تکمیل خطوط انتقال برق از نیروگاه پره سر؛ دغدغه بخش صنعت و مصرف کنندگان بخش خانگی در سالهای پیش رو مرتفع شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !