امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۲۷:۳۵ - سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احداث سایت موزه زیتون در رودبار
گیلنا- فرماندار رودبار با اشاره به احداث سایت موزه زیتون در رودبار گفت: اقدامات اولیه جهت احداث سایت موزه زیتون باهدف معرفی این میوه صلح و دیگر توانمندی‌های شهرستان انجام‌شده است. به گزارش گیلنا، محمد صالح ضیایی در اختتامیه یازدهمین هفته فیلم  و  عکس سینما و جوانان رودبار در سینما زیتون با اشاره به توانمندی‌ها […]

گیلنا- فرماندار رودبار با اشاره به احداث سایت موزه زیتون در رودبار گفت: اقدامات اولیه جهت احداث سایت موزه زیتون باهدف معرفی این میوه صلح و دیگر توانمندی‌های شهرستان انجام‌شده است.

احداث سایت موزه زیتون در رودبار

به گزارش گیلنا، محمد صالح ضیایی در اختتامیه یازدهمین هفته فیلم  و  عکس سینما و جوانان رودبار در سینما زیتون با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان اظهار کرد: قدمت رودبار به پهنای تاریخ است و تاکنون نتوانستیم این قدمت و پیشینه را به‌خوبی معرفی کنیم.

وی با اشاره به مؤلفه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان رودبار افزود: هنر عکس و فیلم می‌تواند شهرستان رودبار را به مردم کشور و دنیا معرفی کند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

فرماندار رودبار با اشاره به احداث سایت موزه مارلیک در این شهرستان گفت: روستای مارلیک نصفی را در دیگر استان‌ها و خارج  از کشور بیشتر از رودبار می‌شناسند و این مهم نشان می‌دهد که در معرفی شاخه‌های برتر این شهرستان ضعیف عمل کردیم.

ضیایی با اشاره به احداث سایت موزه زیتون در رودبار تصریح کرد: اقدامات اولیه جهت احداث سایت موزه زیتون باهدف معرفی این میوه صلح و دیگر توانمندی‌های شهرستان انجام‌شده و پیگیر این موضوع هستیم.

وی با اشاره به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی افزود: بخشی از مناطق سیاهرود و بلوکات تحت پوشش جنگل‌های هیرکانی است و نباید از معرفی این توانمندی غافل شویم چراکه موجب جذب گردشگر و رونق اقتصادی می‌شود.

فرماندار رودبار ساخت فیلم‌ها و انتشار عکس‌های مختلف از جای‌جای این شهرستان را در معرفی دیار زیتون اثربخش برشمرد و گفت: هنر باید در خدمت معرفی زیبایی‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان رودبار باشد.

ضیایی با اشاره به حضور ۳۹ میلیونی مسافران و گردشگران به استان گیلان در تابستان گذشته افزود: از این تعداد گردشگر، بیش از ۹۲ درصد آن‌ها از شهرستان رودبار عبور کردند ولی متأسفانه در جذب گردشگران خوب عمل نشد.

وی با اشاره اهمیت ماندگاری مسافران و گردشگران خاطرنشان کرد: باید تلاش ما در راستای تأمین زیرساخت‌های گردشگری، اقامت و پذیرش مسافران و گردشگران باشد.

آموزش قریب ۱۰۰ هنرجو در دوره‌های آموزشی انجمن سینما جوانان رودبار

سرپرست سینما جوانان رودبار نیز در اختتامیه یازدهمین هفته فیلم و عکس این شهرستان با اشاره به  اقدامات صورت گرفته در این حوزه اظهار کرد: انجمن سینما جوانان رودبار در سه حوزه آموزش، تولید و عرضه  فیلم و عکس قدم‌های ارزشمندی برداشته  است.

جواد حیدری با اشاره به برگزاری بیش از ۱۲ کلاس عکس و دوره فیلم‌سازی در انجمن سینما  جوانان  رودبار گفت: قریب یک‌صد هنرجوی عکاس، فیلم‌ساز و تدوین‌گر در دوره‌های آموزشی این انجمن شرکت داشتند.

 وی با اشاره به دیگر اقدامات انجمن سینما جوانان رودبار افزود: ساخت بیش از ۱۲ فیلم کوتاه و درخشش فیلم‌های کوتاه انجمن سینما جوانان رودبار در جشنواره‌های بین‌المللی نشان‌دهنده پتانسیل ارزشمند رودبار در این حوزه  است.

سرپرست انجمن سینما جوانان  رودبار با بیان اینکه ۱۳ فیلم در یازدهمین جشنواره فیلم و عکس این  شهرستان اکران شده، خاطرنشان کرد: این تعداد فیلم‌ها از ساعات آغازین این جشنواره در سینما زیتون رودبار اکران شد و موردنقد و بررسی قرار گرفت.

حیدری با بیان اینکه امروز هنر به کمک صنعت گردشگری آمده است، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک هنر توانمندی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان رودبار را با هنرمندی خاص به دنیا معرفی کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !