امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۵۹:۱۰ - سه شنبه ۱۷ آبا ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
صادرات غیر نفتی گیلان از ۶۱ درصد گذشت
رئیس سازمان صمت استان گیلان هدف‌گذاری انجام شده برای صادرات غیر نفتی گیلان در سال جاری را ۶۸۶ میلیون دلار دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۶۱ درصد هدف‌گذاری انجام شده یعنی معادل ۴۱۹ میلیارد دلار انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، تیمور پورحیدری با بیان اینکه گیلان یک استان استراتژیک در حوزه صادرات‌یه کشور‌های اوراسیا و اروپا است، اظهار کرد: در گیلان تولیدکنندگان و بازرگانانی فعالیت دارند که محصول خود را به بیش از ۷۰ کشور صادر می‌کنند، لذا باید شرایط تسهیل در صادرات رآ برای آنان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اجرای کنسرسیوم‌های صادراتی در راستای هدایت تجار و رونق پتانسیل‌های صادراتی گفت: در ۲ ماه گذشته شاهد حضور کشور‌هایی در گیلان بودیم که تمایل دارند در حوزه اوراسیا با استان تبادلات تجاری داشته باشند که این مهم استان گیلان رآ به نقطه هاب صادراتی نزدیک می‌کند.

رئیس سازمان صمت استان گیلان با اشاره به رتبه ۱۲ گیلان در بخش صادرات در سطح کشور افزود: ارزش دلاری صادرات گیلان تا آبان ماه سال جاری ۴۱۹ میلیارد دلار و ۶۵۲ میلیون تن است.

پورحیدری هدف‌گذاری انجام شده برای صادرات غیر نفتی گیلان در سال جاری را ۶۸۶ میلیون دلار دانست و بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ۶۱ درصد هدف‌گذاری انجام شده یعنی معادل ۴۱۹ میلیارد دلار انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در حوزه تجارت مربوط به بخش زیرساختی و حمل و نقل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی تصریح کرد: مشکلات مربوط به امور گمرکی و بندری و تورم و افزایش مستمر قیمت کالا و نوسانات قیمت ارز مشکلاتی را برای تجار به وجود آورده است که در حال تلاش برای رفع آن هستیم.

به گفته رئیس سازمان صمت استان گیلان مهم‌ترین مشکل تجار گیلانی انتقال ارز حاصل از صادرات به داخل کشور بوده که به دلیل تحریم موجب افزایش هزینه‌ها شده است.

پورحیدری سهم گیلان در حوزه صادرات را ۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار در حوزه صنعت ۸۱ میلیون دلار، معدن ۱۳۱ میلیون دلار، کشاورزی ۱۸۶ هزار دلار و پتروشیمی ۳۰ هزار دلار صادرات داشتیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده صحیح از معادن استان گیلان بیان کرد: ۸۵ درصد ذخایر معدنی استان برای تأمین مصالح پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود در حالی که میزان استخراج واقعی از معادن استان ۶ میلیون تن در سال است در حالی که نیاز استان بیش از ۲۰ میلیون تن برآورد می‌شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !