امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۲۱:۵۴ - سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاهش صادرات در گیلان در ۶ ماه نخست سال جاری
گیلنا- ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه غلات، گوشت و روغن عمده کالاهای وارداتی به استان بوده‌اند، گفت: صادرات در گیلان طی ۶ ماهه نخست به لحاظ وزنی و ارزش دلاری کاهش‌یافته است. به گزارش گیلنا ابوالقاسم یوسفی نژاد با اشاره به عملکرد حوزه صادرات گمرکات گیلان در ۶ ماهه نخست امسال اظهار کرد: در […]

گیلنا- ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه غلات، گوشت و روغن عمده کالاهای وارداتی به استان بوده‌اند، گفت: صادرات در گیلان طی ۶ ماهه نخست به لحاظ وزنی و ارزش دلاری کاهش‌یافته است.

کاهش صادرات در گیلان در 6 ماه نخست سال جاری

به گزارش گیلنا ابوالقاسم یوسفی نژاد با اشاره به عملکرد حوزه صادرات گمرکات گیلان در ۶ ماهه نخست امسال اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال میزان صادرات غیرنفتی از گمرکات استان گیلان معادل ۲۵۲ هزار و ۳۳۱ تن و به ارزش ۹۴۳ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۸۱ دلار بوده است.

وی با مقایسه میزان صادرات ۶ ماهه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته افزود: میزان صادرات طی این ۶ ماه از لحاظ وزنی ۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۱۲ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان گیلان با بیان اینکه عمده‌ترین کالاها در محصولات صادراتی مربوط به فصل سبزیجات بوده، افزود: در این محصولات که ۱۹ درصد وزنی و ۲۱ درصد ارزش دلاری داشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد به لحاظ وزنی و ۵۷ درصد ازلحاظ دلاری افزایش داشته‌ایم.

یوسفی نژاد با اشاره به سهم ۱۶ درصدی وزنی و ۲۵ درصدی میوه‌ها از کل صادرات گیلان بیان کرد: در این شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد به لحاظ وزنی و سه درصد به لحاظ دلاری کاهش داشتیم.

وی همچنین با اشاره به میزان صادرات نمک، گوگرد خاک، سنگ، گچ و آهک و سیمان نیز تصریح کرد: این فصل با اختصاص ۱۴ درصد وزنی و یک درصد دلاری از کل صادرات گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد به لحاظ وزنی و ۳۳ درصد به لحاظ دلاری با همراه بوده است.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به صادرات محصولات سرامیکی با اختصاص ۱۳ درصد وزنی و سه درصد ارزش دلاری از کل صادرات گیلان گفت: در این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد به لحاظ وزنی و ۲۷ درصد به لحاظ ارزش دلاری کاهش داشته‌ایم.

یوسفی نژاد با بیان اینکه صادرات استان عمدتاً به کشور روسیه با ۳۹ درصد وزنی و ۴۵ درصد دلاری بوده، خاطرنشان کرد: گیلان به کشورهایی نظیر آذربایجان با ۳۹ درصد وزنی و ۳۰ درصد دلاری، قزاقستان با پنج درصد وزنی و سه درصد دلاری، گرجستان با هفت درصد وزنی و سه درصد دلاری، افغانستان با سه درصد وزنی و سه درصد دلاری، عراق با چهار درصد وزنی و ۱۰ درصد دلاری صادرات داشته است.

وی همچنین با اشاره به رتبه گمرکات استان در کشور در صادرات قطعی افزود: در صادرات قطعی با احتساب میعانات گازی گمرک آستارا در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با سایر گمرکات کشور ازلحاظ وزنی رتبه‌ ۳۲ام و ازلحاظ ارزش دلاری رتبه ۲۶ام را نسبت به ۱۰۸ گمرک کشور به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به رتبه‌بندی سایر گمرکات استان گیلان بیان کرد: گمرک بندر انزلی از لحاظ وزنی در رتبه ۶۰ام و از لحاظ ارزش دلاری در رتبه ۴۸ام و گمرک منطقه آزاد حسن رود از لحاظ وزنی در رتبه ۸۶ام و ازلحاظ ارزش دلاری در رتبه ۸۵ام در مقایسه با سایر گمرکات قرار دارند.

 یوسفی همچنین با اشاره به صادرات چمدانی در ۶ ماهه نخست ۹۸ افزود: میزان صادرات چمدانی از گمرکات استان گیلان معادل هفت هزار و ۷۵۶ تن و به ارزش بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون و ۲۱ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ازلحاظ وزنی و ارزش دلاری رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به میزان واردات استان از گمرکات نیز خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال میزان واردات قطعی از گمرکات گیلان معادل ۶۵۸ هزار و ۵۷۴ تن بوده که ۵۱۹ میلیون و ۸۸ هزار و ۴۳۰ دلار ارزش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازلحاظ وزنی ۱۳ درصد کاهش و ازلحاظ ارزش دلاری دو درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان گیلان عمده‌ترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان گیلان را شامل غلات دانست و گفت: این میزان از واردات ۴۶ درصد به لحاظ وزنی و ۱۶ درصد به لحاظ دلاری از کل واردات استان را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد به لحاظ وزنی کاهش و پنج درصد به لحاظ ارزش دلاری افزایش داشته‌ایم.

یوسفی نژاد با اشاره به واردات گوشت و احشای خوراکی طی ۶ ماه نخست امسال از گمرکات استان تصریح کرد: این نوع واردات یک درصد وزنی و ۱۲ درصد ارزش دلاری از کل واردات را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد به لحاظ وزنی و ۱۶ درصد به لحاظ ارزش دلاری کاهش داشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به واردات چوب و تخته و با بیان اینکه این نوع از کالاها ۲۲ درصد وزنی و ۱۰ درصد ارزش دلاری از کل واردات استان را به خود اختصاص داده، گفت: واردات چوب در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ازلحاظ وزنی ۱۵ درصد و ازلحاظ ارزش دلاری ۹ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به واردات آهن‌آلات افزود: واردات آهن‌آلات چهار درصد وزنی و چهار درصد ارزش دلاری از سهم کل واردات را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد به لحاظ وزنی و ۸۲ درصد به لحاظ دلاری کاهش‌یافته است.

یوسفی نژاد همچنین با اشاره به واردات چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی یا فرآورده‌های حاصل از تفکیک آن‌ها بیان کرد: چربی‌های خوراکی آماده و موم‌های حیوانی ۱۴ درصد وزنی و ۱۵ درصد ارزش دلاری از کل واردات استان را به خود اختصاص داده و از گمرک حسن رود واردات قطعی شده و در مدت مشابه سال قبل آمار مذکور منفی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی ازجمله غلات، گوشت و روغن اختصاص‌یافته، گفت: کالاهای وارداتی عمدتاً از کشورهای مبدأ روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، گرجستان، ژاپن، ایتالیا، ترکیه و اکوادور بوده‌اند.

ناظر گمرکات استان گیلان همچنین با اشاره به رتبه گمرکات استان در کشور در واردات قطعی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال گمرک بندر انزلی ازلحاظ وزنی در رتبه چهارم و ازلحاظ ارزش دلاری در رتبه ۱۴ام، گمرک آستارا ازلحاظ وزنی در رتبه ۱۲ام و ازلحاظ ارزش دلاری در رتبه ۲۳ام و گمرک منطقه آزاد حسن رود ازلحاظ وزنی در رتبه ۱۷ام و ازلحاظ ارزش دلاری در رتبه ۲۶ ام در مقایسه با سایر گمرکات قرار دارند./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !