امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۳۰:۲۶ - پنج شنبه ۲۴ شهر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش ورود مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها به کشور
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه با اقدام اخیر طالبان در افغانستان و ادعای ممنوع شدن کشت خشخاش در آن کشور میزان تولید و ورود مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها به کشور افزایش یافته، گفت: مصرف‌کنندگان مواد مخدر به دلیل کمبود مواد مخدر سنتی به این مواد خطرناک روی آورده‌اند.

به گزارش  پایگاه خبری گیلنا محمدعلی اباذری در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان رودبار در فرمانداری  این شهرستان با اشاره به ساختار شورای هماهنگی و کمیته‌های تخصصی آن بر ضرورت به کارگیری سمن‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: موفقیت در عرصه مبارزه با مواد مخدر منوط به توسعه مشارکت‌های مردمی است و می‌بایست دستگاه‌های عضو شورا به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزایش ظرفیت پذیرش مرکز ماده ۱۶ استان را از اقدامات مهم شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: با پیگیری و تأکید استاندار و رئیس شورای هماهنگی استان و نیز دستگاه قضایی این امر با استفاده ظرفیت‌های استانی و حمایت‌های مالی شهرداری رشت تحقق یافت و لازم است شهرداری‌های تمام شهرستان‌ها نیز قدرالسهم خود از بابت نگهداری و درمان معتادین متجاهر شهر تحت مدیریت خود را بپردازند تا این مرکز با مدیریت بهزیستی استان حداکثر کارائی در این عرصه که مورد تأکید دولت مردمی است داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تأکید بر تقویت نظارت و بازرسی از قلیان‌سراها، عطاری‌ها و سایر اماکن عمومی گفت: نقش تربیون‌های نماز جمعه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه بسیار مهم و تعیین کننده است و موجب ارتقای سطح آگاهی جامعه خواهد شد.

اباذری با بیان اینکه با اقدام اخیر طالبان در افغانستان و ادعای ممنوع شدن کشت خشخاش در آن کشور میزان تولید و ورود مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها به کشور افزایش یافته، افزود: مصرف‌کنندگان مواد مخدر به دلیل کمبود مواد مخدر سنتی به این مواد خطرناک روی آورده‌اند که این امر می‌تواند صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های شهرستان رودبار به عنوان پیشانی ورود مواد مخدر به استان وظایف سنگین‌تری را بر عهده دارند، بیان کرد: انتظار داریم با مدیریت فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودبار به نحو شایسته‌ای در این حوزه وارد عمل شوند.

آگاه‌سازی در عرصه مبارزه با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و آگاه‌سازی در عرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اگر در زمینه آموزش و ارتقای آگاهی و دانش مردم علی الخصوص اقشار نوجوان و جوان جامعه بهتر و قوی‌تر عمل کنیم قطعاً هزینه‌های کمتری را در اقدامات سلبی متحمل خواهیم بود.

علی احمدپور با اعلام آمادگی پلیس مبارزه با مواد مخدر برای اعزام مربیان مجرب و آموزش دانش آموزان در مدارس گفت: خواستار حساسیت بیشتر دستگاه‌های مختلف به خصوص آموزش و پرورش به این امر هستیم.

وی با تأکید بر تشدید و تقویت نظارت‌ها افزود: تشدید نظارت‌ بر فعالیت عطاری‌ها و بازار سیاه داروها و قرص‌های روان‌گردان را از جمله ضروری‌ترین اقداماتی است که می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش دسترسی جوانان و نوجوانان به مواد نوظهور داشته باشد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !