به گزارش پایگاه خبری گیلنا، رضا نوربخش در خصوص هجوم تعداد زیادی پروانه طی روزهای اخیر به بخش های مختلفی از شهر انزلی اظهار کرد: این پروانه‌ها احتمالا از خانواده پیرالیده هستند.

وی با اشاره به اینکه این گونه از پروانه‌ها شبیه شب‌پره و البته قدری بزرگتر از این حشرات هستند، افزود: طی دو سال اخیر و در شهریور ماه بعد از بارندگی‌های شدید این پروانه‌ها به صورت طغیانی مشاهده شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بندر انزلی به صورت شالیزار بوده و ۷۰۰۰ هکتار نیز به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد، گفت: در صورت نیاز آمادگی لازم برای سمپاشی و دفع آفات وجود دارد.

نوربخش تصریح کرد: البته این حشرات شبیه پروانه کرم ساقه خوار ذرت هم هستند که نمونه‌های لازم جمع‌آوری شده و توسط کارشناسان در مراحل مطالعات علمی و بررسی تخصصی تر و دقیق تر هستند.

وی با اشاره به نگرانی برخی از شهروندان برای حضور این حشرات در پارکینگ منازل و یا برخی خانه‌هایی که حفاظ پنجره ندارند، گفت: این حشرات آفت محصولات زراعی هستند و تا چند روز دیگر برطرف می شوند؛ ضمن اینکه مطالعات لازم در دست بررسی است و شهروندان نگران نباشند زیرا خطری متوجه سلامت مردم نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندر انزلی گفت: بسیاری از پروانه‌های روزپرواز جزو آفات مهم نیستند ولی تعدادی از پروانه‌های شب پرواز تحت نام موس(Moths) در خانواده‌های نوکتوئیده(Noctuidae) و پیرالیده(Pyralidae) از آفات بسیار مهم محصولات زراعی و گیاهی مختلف محسوب می شود./ ایسنا