به گزارش پایگاه خبری گیلنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گفت: اجرای قانون یک وظیفه همگانی در سیستم حاکمیتی است و کمیسیون نظارت گیلان نیز قانون را به مرحله اجرا در می‌آورد.

تیمور پورحیدری با تشکیل جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان در حضور اعضای کمیسیون، ضمن قرائت قانون ابلاغی موضوع ماده ۳۵ و ۲۲ قانون نظام صنفی، اظهار داشت: همه ما می‌بایست به قانون تمکین نماییم و خود را ملزم به اجرای آن بدانیم برای اجرای دقیق قانون و مقررات به مثابه کل کشور تکلیف داریم.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه تبصره یک ماده ۲۲ و همچنین ماده ۳۵ قانون نظام صنفی کشور در گیلان در حال اجرا است گفت: بر اساس این قانون اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف، پس از این نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیئت مدیره عضویت داشته باشند و از شرکت در هیئت رییسه انتخابات صنفی منع شده اند.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان، بر اساس قانون مذکور در این جلسه از زحمات و تلاش‌های چندین‌ساله رییس اتاق اصناف رشت و تمکین به قانون؛ قدردانی و تشکر کرد و تصریح کرد: آقای شکریه و همکارانشان در این سال‌ها زحمات بسیاری را جهت ساماندهی وضعیت صنوف و اتحادیه‌ها متقبل شده‌اند که غیر قابل انکار است ولی موظف به اجرای قانون ابلاغ شده هستیم که امیدواریم با مشارکت حداکثری کسبه و بازاریان در انتخابات روز ۲۸ شهریور ماه، افرادی توانمند و اصلح به عرصه مدیریت اصناف راه یابند.

پورحیدری افزود: با توجه به قانون مذکور روسای اتحادیه‌های صنفی که عضو هیئت مدیره اتاق اصناف می‌باشند و مشمول قانون مذکور شده‌اند حتی در صورت ادغام اتحادیه آن‌ها و تشکیل اتحادیه جدید، شامل ممنوعیت عضویت در هیئت مدیره جدید اتاق اصناف نیز می‌شود.

گفتنی است بیش از ۱۳۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان گیلان فعالیت دارند.