امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۴۳:۳۰ - یکشنبه ۲۰ شهر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چراغ عشایر گیلان روشن تر می شود
 رئیس سازمان امور عشایر گیلان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده برخورداری عشایر از پنل های خورشیدی برای تامین برق افزایش خواهد یافت.  

به گزارش پایگاه خبری گیلنا بهزاد غیاثوند با اشاره به برنامه سازمان عشایری کشور برای افزایش برخورداری تمام مناطق عشایری کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی اظهار کرد: به این ترتیب در گیلان نیز از این پس مناطق عشایری بیشتری از نعمت برق شبکه‌ای و خورشیدی برخوردار می‌شوند. بر اساس اولویت های جمعیت انسانی و دامی با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی انجام شده است تا پنل های خورشیدی بیشتری برای استان خریداری شود.

وی در خصوص ضرورت بروزرسانی سرشماری عشایر کوچنده گیلان افزود: موضوع آمار عشایر یک موضوع اساسی است در حال حاضر در عرصه با جمعیتی مواجه هستیم که عشایر محسوب می شوند اما در مرکز آمار نیستند. فرصت داده شده تا کسانی که حذف شده اند در لیست اصلاح شوند و اخیرا بارگذاری ها انجام شده تا کسی از عشایر گیلان جا نماند.

غیاثوند با بیان اینکه به زودی کوچ پاییزه عشایر شروع می‌شود، ادامه داد: بروز رسانی آمار جمعیت عشایر کوچنده استان ضروری است.

وی گفت: هم اکنون با رفع نقص مدارک جمعیت عشایر استان در حال تکمیل است و به این ترتیب اعتبارات لازم برای جمعیت عشایر واقعی استان تزریق خواهد شد.

رئیس سازمان امور عشایر گیلان، در خصوص اختصاص تسهیلات ارزان‌ قیمت پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما این است از این تسهیلات به عشایر گیلان حتما اختصاص یابد.

وی گفت: نقدینگی تاثیر زیادی در فعالیت‌های تولیدی دارد و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی باید نقدینگی بیشتری برای عشایر تامین کنیم تا بتوانیم سطح تولیدات آنان را افزایش دهیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !